Crazy mama Skrevet 15. april 2007 #1 Skrevet 15. april 2007 Jeg er på jakt etter ett fint dikt til jenta vår som vi kan bruke til navnefesten hennes. Diktet bør være rettet til henne, en hyllest til jenta vår! Håper noen kan hjelpe!
Rogalandsjente -og lillegull:) Skrevet 15. april 2007 #2 Skrevet 15. april 2007 Så kom du da til oss du elskede barn Og grep våre hjerter med kraft. Med ett fikk alt mer mening, langt mer enn det noen sinne har hatt. Du ler så du stråler, din sjel lyser klar, Du fanger all ømhet omkring. Små føtter og fingrer, din hud og din duft, så vakkert skapt allting. Ditt liv skal vi følge og finnes for deg Og dele din glede og sorg. Når skyggene truer ditt solskinn, er vi din trygge borg. I dag vill vi vise for venner og slekt, den gave vi har fått å bevare ; Ett barn å få elske og beskytte fra vondt, en lykke for stor å forklare
Rogalandsjente -og lillegull:) Skrevet 15. april 2007 #3 Skrevet 15. april 2007 Du er utvalgt av livets tilfeldigheter Til å bli Elsket av meg For evig og alltid, Litt på tross av, Men mest på grunn av, De mange ting Som gjør nettopp deg Så inderlig spesiell for meg
Linda og lille Oskar Skrevet 15. april 2007 #4 Skrevet 15. april 2007 Sov nå, vesle skatten min Dagen den er over. Mor hun holder hånden din, bamsen din den sover. Far han stryker ømt ditt kinn, nynner for deg stille. Bysser deg i søvnen inn Sov nå, du min lille. Mamman min En mamma er en mamma om du kan skravle eller gå. En mamma er en mamma om du kan sitte eller stå. Hun løfter deg og trøster deg og legger deg til ro, hun bretter dyna over deg og gjør deg varm og god. En mamma er en mamma om hun har hundre andre små. En mamma er en mamma om det er vinter eller vår. En mamma er en mamma om du blir stor og tiden går. Hun klapper deg og klemmer deg. Hun fyller opp din kopp. Hun synger når du legger deg og når du skal stå opp. En mamma er en mamma om hun er over hundre år. Om hun har hundre andre ting å gjøre, hun kan høre om du har det bra. Hun er så god å ha! Hun klapper deg og trøster deg, hun fyller opp din kopp. Hun synger når du legger deg og når du skal stå opp. En mamma er en mamma om hun er hundre mil herfra. En mamma er en mamma. Hun er det beste du kan ha!!! PERLEN Jeg bar deg under hjertet og skjermet deg for alt som kunne kaste skygge og virke falskt og galt. Du lå så trygt der inne i fryd og hellighet, jeg skulle gjerne gått slik i tid og evighet! Men du var full av livslyst og tittet modig opp mot verdens grelle dagslys, du lille rosenknopp. Da sendte jeg en hilsen, en stille takk til Han som laget deg så velskapt og ga deg god forstand. Du fant deg snart til rette ved mammas varme bryst og suget næring i deg med freidighet og lyst. Du kavet lett med hånden og klappet så på meg som om du ville slå fast at ”henne eier jeg”! Man sier det er strevsomt å ha en liten en, og selvsagt kan jeg føle meg trett og sliten, men hver gang jeg ser deg smile, tilfreds og lykkelig, jeg vet at du er den som har aller mest å gi. Et dunet lite hode, en kropp så bløt og fin det har den lille Perlen, som jeg får kalle min. Må alle gode feer og makter stå deg bi så sinnet ditt kan fylles med sol og poesi. Skjønt du må også lære at alvor det må til hvis du skal gjennom livet og få det slik jeg vil. Men ennå kan vi leke og dele stort og smått og kose med hverandre og bare ha det godt! En liten engel du er, med små fingrer og tær. Store, mørke øyne ser på meg, lurer på; kjenner jeg deg? Søte smilehull i hvert sitt kinn, runde lår, ja du er god og trinn. Mamma og pappa’s lille lykkesten, et mykt kinn, så vakker og pen. Et elsket barn, det er det du er, og du skal vite; vi har deg så kjær. Du er på vei inn i fremtiden du nå, vi følger deg på veien du skal gå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå