Gå til innhold

Kjøring i tunneller

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei !

Har lest et sted at gravide bør unngå å kjøre i tunneller? Vi kjører ofte i tunneller, fordi det er raskeste vei til sentrum. Men nå er jeg blitt i tvil.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jammen det rareste jeg har hørt på lenge. Hvorfor skulle det være farlig å kjøre i tunell??? Blir artig å høre om noen vet...for meg høres det helt ufarlig ut hvertfall

Skrevet

Grunnen skal visstnok være at strålingen fra fjellet inni tunellenen kan påvirke gravide negativt.

Skrevet

ok...da lærte jeg noe nytt i dag :)

Skrevet

Hehehe, unnskyld, det er ikke stygt ment, men jeg må bare le litt... Det er greit nok at vi gravide skal være forsiktig med mye, men å kjøre i tunneller er vel nesten ikke til å unngå. Dette er det rareste jeg har hørt på lenge, hvor i alle dager har du hørt dette?

Skrevet

Kjøring i tunneller skal du ikke bekymre deg over!! Sus i vei du, både inn og ut.... :-))

Skrevet

Naturlig radioaktivitet i jordskorpa finnes overalt, og denne bakgrunnsstrålingen er vi alle utsatt for hele iden, inni fjellet eller utenfor. Det er ikke farlig. Selv om strålingen inne i fjellet kanskje kan være sterkere enn utenfor er tiden man oppholder seg der så kort at det ikke er noe problem. De som bor på spesielt radioaktiv grunn (feks alunskiferen på østlandet) kan få radioaktiv gass (radon) inn i kjelleren i huset dersom denne er dårlig luftet. Å være i kontakt med denne typen gass over lang tid kan gi nok gi en del helseproblemer. Kanksje er det derfor farligere å gå i kjelleren enn å kjøre tunnel... :-) (Hvis man ser bort fra ras-faren selvfølgelig...)

Skrevet

Skal man heller gå over fjellet da??

Tror det er best å bli innlagt på sykehus i 9 mnd jeg, og kun få iv ernæring. Da kan det vel ikke skje noe galt. Ikke kan man ditt og ikke kan man datt. Heller ikke spise verken det ene eller det andre. Rart det fins mennesker på denne jorden, hvis alt er så farlig,

Skrevet

Vel, har man opplevd å miste barn i første trimester før, blir man kanskje, i andres øyne som ikke har opplevd det, litt hysterisk. Det er noe med at man ikke vil ta NOEN sjanser i disse tidlige ukene. Sånn er det bare.

Hilsen en "hysterisk"

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

jo, men åssen skal man unngå å kjøre i tunneller når det e ingen annen veg?? sykmelde seg fordi man ikke kan kjøre i tunnell??

Skrevet

Må man, så må man. Det er jo ikke verre enn det. Jeg må ikke kjøre tunneller til jobb hver dag, så da lar jeg det bare være.

Skrevet

Hver velger jo for seg selv, men dette er i overkant hysterisk.

Gruvearbeiderne oppholder seg i tuneller hele arbeidstida si. Det er farlig å være gruvearbeider, men det er ikke strålinga fra fjellet de dør av ...

Skrevet

ja då e jo bergen en kjekk by...haha er jo tuneller over alt!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...