Gå til innhold

Prøverør?

-mamma til to, venter en gutt-

Anbefalte innlegg

Hei. Er det flere her som har vært gjennom prøverørforsøk?

Jeg er nå gavid med mitt første prøverør barn, har termin 14 november. Vi har en gutt i fra før som er 3 1/2 år, men han ble unnfanget på "normal" måten. Han var nok et lite under, vi prøvde ganske lenge før jeg ble gravid den gangen også. Men nå hadde vi prøvd på å få en til helt siden han kom til, så da ble vi rådet å prøve med prøverør.

Jeg ble gravid på første forsøk, så vi ble VELDIG glade for det:-)

Måtte ta en del hormoner på forhånd av forsøket, og jeg kjenner det veldig godt på kroppen. Man får jo egentig nok hormoner i kroppen da man blir gravid. Men jeg kjenner stor forskjell nå og sist, kjennes helt sprengt full av hormoner. Men det må vel kanskje gå seg til litt etterhvert. Det kan jo også hende at det blir jente denne gangen, og at det er derfor jeg er så mye dårligere denne gangen. Hadde ingen problemer i førsten av sist svangerskap, men nå er jeg sikkelig dårlig.

Noen flere med noen samme erfaringer?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8984118-pr%C3%B8ver%C3%B8r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei mamasen!

Vi har også vært igjennom prøverør (ICSI) og lyktes på første forsøk! Det føles rett og slett som et under... Vi har også en gutt på 3 1/2 år fra før, som vi laget på naturmåten. Pussig! Min termin er 23. november.

Jeg kan ikke si at jeg merker noe til hormonene jeg fikk tilført i forkant av prøverørsbefruktningen og ikke hadde jeg noen bivirkninger av dem da jeg tok dem heller. Hmm, var vel sikkert veldig heldig med den!

Men i bunn og grunn har vi vel ganske likt ståsted, ser det ut til!

Hei på dere!

Jeg er i motsatt situasjon jeg. Førstemann (18 mnd) ble til ved prøverør etter å ha prøvd i 3 år. Vi lyktes da på første forsøket!

Nå har jeg utrolig nok blitt gravid med naturmetoden, etter å ha prøvd i bare i 3 mnd!

Har termin 26.november. :9

Hei Baby s'il vous plàit

Ja, dette var ganske pussig. Vi har veldig likt ståsted:-)

Tror ikke kroppen min tåler så mye ekstra hormoner. Vi hadde et forsøk før jul hvor vi hadde tenkt med inseminasjon(AID), men da måtte det avbrytes pga at jeg hadde alt for mange egg. Og etter en ukes tid ble jeg veldig dårlig, kastet opp i flere dager og ble sikkelig syk. Da ble jeg lagt inn pga overstimulering. Og jeg hadde heller ikke da noen stor dose med hormoner, merkelige greier asså.

Vi var til behandling ved St.Olav i Trondheim, hvor var dere?

Hihi, St. Olavs her også! Dette blir jo bare rarere og rarere... Vi er forresten på noenlunde samme alder ser jeg, jeg er 80-modell. Uff, ikke noe kuult med overstimulering. Har hørt om de som er blitt innlagt på sykehus pga. det, ja. Jeg var vel heller litt understimulert og måtte ha ekstra høye doser med Gonal-F-penner før eggene var modne nok til å hentes ut. Hadde vel 12 som var modne og ble hentet ut, tror jeg.

Fikk du noen på frys? Jeg har 3 embryo på frys i Trondheim. Litt fint å vite hvis man skulle få bruk for dem senere. Det kunne jo kanskje vært koselig med 2 tette nå, men da tror jeg at jeg må bearbeide gubben kraftig :-)

Hei igjen.

Ja dette blir jo bare mer og mer pussig:-)

Jeg fikk tatt ut 16 egg, og vi har fem på frys. Driv å vurderer om vi bare skal kjøre på igjen vi også etterpå, så vi får to tette. Men vi får se litt på saken har jo litt tid til å tenke på det. Men man må jo få brukt dem som ligger der på frys...he he. Gubben her er iallefall helt klar for det:-)

Hvor er dere i fra da? Vi kommer i fra Tynset, så vi hadde en ganske lang kjøretur til Trondheim. Det ble vel fire turer på en uke på det værste og turen tar 2 timer hver vei. Men det var jo virkelig vært det da resultatet ble så bra...

Jeg var på ultralyd igjen i dag, det var så gøy å se. Den lille sprella som bare det, ganske rart at den er så aktiv allerede.

Annonse

Vi kommer fra Tromsø. Måtte ta behandlingen i Trondheim siden darlingen har nedfrosset sæd der. Var visst for risikabelt å frakte det til Tromsø. Vi bodde alle sammen en hel uke i Trondheim i forbindelse med prøverørsbefruktningen. Ble som en liten ferie og alt gikk som en drøm!

Gratulerer med ny vellykket ultralyd! Hvilken uke er det du er i nå? 10?

Jeg skal ikke ha flere ultralyder før den ordinære i uke 17 - 19. Orker ikke at noen skal rote rundt der nede mer nå, hvis du skjønner.. Nå vil jeg ha underlivet mitt forbeholdt meg og mannen min en tid fremover :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...