Gå til innhold

3mnd vaksninen, trenger svar

Anbefalte innlegg

Skrevet

lillepia fikk sin første vaksine på fredag, og hun sov nesten hele fredagen, hadde feber og var sutrete igår og idag så har hun nesten ikke sovve.. hvor lenge skal disse bivirkningene vare?

• 7 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Mine tvillinger fikk denne sprøyta for to mnd siden og faktisk idag også for nå er de 5 mnd. Den ene tvillingen min ble veldig slapp av vaksinen. Sovnet på sofaen kl 20.00 om kvelden og våknet 07.00 dagen etter. Ingen feber da. Den andre reagerte ikke i det hele tatt. Denne gangen ble begge sutrete og sovnet veldig tidlig ikveld. Men forrige gang må jeg si jeg ble litt bekymret, for begge to ble så veldig urolige. Var skikkelig ekkelt å se på .Så ut som de hadde en form for indre uro. Var redd de hadde fått noen skader jeg. Ekkelt. Det sto vel på i noen dager før symptomene gradvis forsvant. Håper det går bedre denne gang.

• 1 måned senere...
Skrevet

hei jeg skal ta 3 mnd vaksinen i morgen.. gruer meg litt faktisk.. hun har vært litt snørrete i det siste og hun var syk for to uker siden en virus infeksjon.. så jeg lurer på om jeg burde ta den? er redd for at ungen skal bli syk av den sprøyten. har hørt at de kan bli hjerneskadet hvis de er syke når de tar den er det sant?????

uff for så vondt av vesla mi.. som må ta disse sprøytene..

• 2 måneder senere...
Skrevet

Jeg var med lillegutten min i dag og tok vaksine. Han har tydelig vondt i stikkene og gråter intenst og sårt til tider. Fikk endelig roet han nå, og håper han får hvilt seg litt. Det er så vondt å se han slik og ikke kunne gjøre noe...

Håper det går fort over...

Skrevet

Anonym-----------du vet vel at vesla di ikke MÅ ta disse sprøytene? Det er frivillig.

Til dere andre--------------dere bekymrer dere for bivirkninger barna får det døgnet eller noen døgn etter vaksinasjonen, men har noen av dere i det hele tatt satt dere inn i hva vaksiner inneholder, hva slags senvirkninger barna kan få? Det er DET dere burde bekymre dere for. ALT som kan skje senere når barna blir større/voksne. Uff blir skikkelig oppgitt jeg.......

Skrevet

bare vaksiner, så får du muligens se:-) Nei da.. Hvis du skal fortsette vaksineprogrammet og føler deg sikker på at dette er det riktige, så advarer Nasjonalt Folkehelseinstitutt mot å vaksinere hvis ungen er syk eller har vært syk den siste tiden før en eventuell vaksinasjon!! Viktig at du sier i fra på helsestasjonen om dette, da enkelte helsestasjoner ikke er helt oppdatert angående dette:-) Eller du kan ta deg tid til å lese litt mer om vaksiner før du "fyller etter":-)

Skrevet

Skal si du oppfører deg eksemplarisk nå Yppert :-)

Og du Anonym----------------les innleggene som ligger her fra før så får du en liten følelse av hva som kan skje når barna blir større.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...