Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det sånn at puppene kan være superømme noen pp-er og andre pp-er er de ikke ømme i det hele tatt? Er det noen som har noe svar på dette, eller en teori de vil dele med meg?

Mine pupper har nemlig blitt ømme ca en uke etter el og vært ømme til rett før tantebesøk. Andre ganger har jeg ikke kjent noe som helst i de. Denne gangen har de begynt å bli ømme igjen og derfor lurer jeg fælt...

Kan det være at de ppene jeg har et befruktet egg kan puppene bli ømme og når det ikke er noen befruktning så skjer det ingenting i puppene. Nå har jeg jo ikke sett snurten av noen positiv test de 20 ppene jeg har prøvd, så jeg lager meg jo sikkert en masse rare forklaringer oppi hodet mitt for å forklare det som skjer.

Er det andre her som har noen ideer om dette?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8983460-om-%C3%B8mme-pupper/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg funderer også på dette.....

Forrige måned hadde jeg super ømme bryster ei uke etter el, men fikk tantebesøk likevel. Denne måneden har jeg ikke særlig ømme bryster, og venter tantebesøk om et par dager. Forrige måned var jeg også skikkelig kvalm i samme periode, mens jeg denne gang ikke har vært kvalm i det hele tatt.......

Har ingen god forklaring... Men, din forklaring høres jo egentlig logisk. Kanksje det er slik at alle symtpomene er sterkere hvis egget er befruktet. Og at ikm kommer fordi det ikke har festet seg....??

Lurer også på om disse ømme puppene i det hele tatt har noe med graviditet, IKM eller noe annet å gjøre -- kanskje det bare er helt tilfeldig når de blir ømme? Jeg har aldri hatt ømme pupper annet enn den gangen jeg ammet -- ikke i forbindelse med graviditet heller.

Dette har jeg også tenkt mye på... Jeg ble gravid i høst, det varte ikke så lenge dessverre, men jeg husker at puppene var ekstra ømme den måneden, i tillegg til at jeg hadde noen ømme små kuler under armene (hovne kjertler antar jeg...). Ellers opplever jeg det som deg, noen måneder er puppene veldig ømme, andre ganger bare litt ømme. Men aldri helt uømme for min del da. Når de er veldig ømme, så tenker jeg alltid at noe hyggelig er på gang... Synes egentlig den teorien din høres logisk ut jeg. Har du nettopp hatt EL? Så spennende i så fall, krysser fingrene for at det klaffer for deg nå!

Hehe, som singel prøver kan kanskje puppene mine være til hjelp - det blir nemlig dårlig med sex på meg! ;-)

Enkelte syklus eser puppene ut og blir skikkelig tunge og ømme, andre ganger skjer det ingenting. Og dette skjer uten at jeg har vært så mye som i nærheten av en spermie :-p Derfor tror jeg det er litt tilfeldig hvordan puppene oppfører seg, og det trenger ikke ha så mye med en ev. graviditet å gjøre. Vel, for min del ihvertfall.

Men de syklusene jeg har vært "inne til bestøvning" er det jo litt spennende å forestille seg at ømme pupper _har_ noe med saken å gjøre, så uansett hvilke fakta jeg har om mine egne puppers oppførsel så klarer jeg ikke la være å gruble likevel :-D

Annonse

Den som hadde hatt svaret på dette gitt...

Min teori er som følger: de mnd eg faktisk har hatt el har jeg ømme pupper, mens de mnd jeg ikke har hatt det er puppene ikke ømme. Det heter seg jo at til eldre man blir til mer sannsynlig er det at vi ikke har el hver pp. Dette stemmer iallefall på meg.

Akkurat det stemmer ikke helt på meg Agne. Jeg har tempkurver som sier at jeg har hatt el uten at puppene har ikke vært ømme i det hele tatt. Men det er artig med flere teorier her så dere andre må gjerne komme med flere betraktninger over temaet :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...