Gå til innhold

Luktende tøybleier - hva gjør dere?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bruker du kald forvask/skylleprogram før vask? Det kan ta kverken på bakteriene som lager lukt. Dersom programmet du bruker kjører rett på med varmt vann, kan dette faktisk gjøre at bakteriene virkelig blomstrer under vask ... :-(

Evt ha i litt eddik sammen med bleiene eller i kammeret for forvask. Bleier med strikk skal man helst ikke la ligge i eddikvann el bruke eddik i skyllevannet til - fordi dette kan tære på strikken. Dersom du bruker litt eddik av og til og bare i forvask/førskylling bør det allikevel ikke slite for mye på bleiene.

Hvis du har tatt ut plastplaget i Babykosbleiene, ville jeg tatt sjangsen på å vaske alle sammen på 90 grader. Flere jeg kjenner til vasker alle bleier konsekvent på 90, selv om de egentlig kun skal tåle 60. Jeg vasker også både aio og diverse formsydde (hvor det står at kun tåler opp til 60) på 90 en gang i blant. Tror de ofte merkes med 60 fordi konstant vasking på 90 nok vil slite ut bleiene fortere. Det er jo heller ikke like miljøvennlig å kun bruke 90 grader vask - men en gang i mellom er ikke dumt. Dersom du er usikker på om bleiene vil tåle det, kan du jo kjøre en av hver type på 90 grader og se om de tåler det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...