Gå til innhold

Skyter jeg meg selv i foten (evt bekkenet) ved å presse meg mer nå?

Anbefalte innlegg

Er i uke 15, har hatt vondt siden uke 8.

Idag har jeg klart meg opp og ned trappa vår to ganger (måtte på do =P)

I går gikk jeg til nærmeste kjøpesenter (500 meter) men da jeg kom dit hadde jeg så vondt at jeg ringte samboeren min og fikk han til å hente meg.. klarte ikke tanken på å gå rundt der inne..

Gruer meg allerede til jobb i morgen, da den består av mye gåing/løping, ståing og det er et høyt tempo...

Men jeg VIL ikke sykemeldes nå... Skal til fysio, men der fikk jeg ikke time før 2. mai....

Er det noe jeg kan gjøre for å redusere smerten?

Fortsetter under...

Om du har BL kan du hvile, det er det eneste som vil redusere smerten. Og ja, du skyter deg nok selv i foten ved å ikke roe deg ned. Om du har BL og ikke tar det alvorlig, kan det ikke bare bli verre, det kan også vedvare etter fødselen. Syns du bør prøve å få en "nødstime" hos legen (de fleste legekontoret opererer med tidlige akuttimer) så snart som mulig. Du trenger jo ikke ta ut full sykemelding, evt aktiv sykemld? Håper du klarer å roe deg og at smertene blir "bedre".

Hei du.

Kjenner meg så godt igjen i din beskrivelse.

Først må jeg si at det er viktig at du tar smertene på alvor, man kan tross alt bli invalidisert for resten av livet!!!

Jeg har hatt kjempegod hjelp av akupunktur som utføres av jordmor på sykehuset jeg skal føde. Er 100% sykemeldt for tiden, men er blitt såpass mye bedre p.g.a. akupunkturen at jeg vurderer å begynne å jobbe sånn smått igjen. Absolutt verdt et forsøk!

• 2 uker senere...

Hei!

Du gjør ting bare verre for deg selv, tenk at du i løpet av svangerskapet blir tyngre og tyngre med større belastning på bekkenet.

Kansje ved å reduserer stillingen kan hjelpe noen må 100 % sykemeldes eller en aktiv sykemelding kan gjøre tingen.

det viktigste er at du ikke presser deg for mye, slik at du slipper de store plangene på slutten.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...