Gå til innhold

Får man noe ekstra oppfølging hvis man har mistet en gang før?

Anbefalte innlegg

Skrevet

??mistet i desember er nå gravid igjen.skal til legen imorgen å høre

Skrevet

niks gjør nok ikke det, er vel tre ganger dem sier. Eller spørs hvor seint du mistet da selvsagt?? Om du mister midt i svangerskapet får du nok ekstra, men om du mister før 12 uke gjør du det ikke.

Skrevet

Jeg har mistet en gang i uke 12, og kommer til å be spesifikt om tidlig UL hvis jeg skulle være heldig å bli gravid igjen. Dersom dette ikke lar seg gjøre kommer jeg til å ta tidlig UL privat. Sist fikk jeg dette gratis. En har nok ingen rettigheter hva mer oppfølging gjelder men legene er jo mennesker de også.

Skrevet

jeg fhar vært hos UL 2 ganger pga blødninger og skal tilbake om 2 uker for å se om alt utvikler seg bra. Tror hvis du ber om det, så kan du få.

Skrevet

Fikk inntrykk av at legen følger meg litt bedre opp. Skal på en svangerskapskontroll til før ul i uke 18 (det vanlige er vel bare en?), i tillegg til at han uoppfordret snakket litt rundt dette med graviditet etter sa. Jeg ble veldig oppmuntret i alle fall, og føler ikke lenger behov for en ekstra ul :)

Lykke til :)

Skrevet

Hei. Jeg har mistet tre ganger. Var til legen 23.mars,og til jordmor torsdag som var. Skal til legen den 23.april igjen. Han ga meg beskjed om jeg ikke skulle begynne på jobb før jeg var kommet til uke 18. Er nå 12 uker i morgen. Har vært mye kvalm og da.

Skrevet

hei hei

har mistet 5 ganger,er gravid på nytt.

har vært å blitt undersøkt,men det er ingen feil å finne på meg og min mann. men det er lite ekstra oppfølging hos meg alikavell :(

hvis man mister er det vell ikke så mye di kan gjøre med det alikavell.... snakk om uflaks gitt.

Skrevet

Jeg hadde en MA i i 12. uke i januar og har akkurat blitt gravid igjen. Ringte legen på fredag og har fått henvisning til tidlig ul. Skal ikke dit før 2. mai, da er jeg 8+4, men skal bli godt å få sjekket. Sist gikk jeg 3 uker og var kvalm og dårlig etter at forsteret hadde sluttet å utvikle seg. Ble oppdaget helt tilfeldig på ul...

Skrevet

Jeg fikk kjempebra oppfølging av gynokolog og jordmor hele tida etter SA. Sikkert avhengig av hvor i landet du befinner deg. Jeg var i Haugesund og følte jeg var i de beste hender. Tidlig UL. 3 stk tot. frem til uke 12.

Lykke til!

Skrevet

Jeg får ekstra oppfølging i dette svangerskapet - mistet i uke 18 sist pga alvorlig kromosonsfeil.

Har hatt tidlig ultralyd og har fått tilbud om genetisk veiledning.

Men jeg ønsker å prøve å få fokus på at dette skal være et mest mulig "vanlig" svangerskap - tror for min del at for mange kontroller også kan virke mot sin hensikt.

Ønsker å fokusere på at det stort sett går bra og at lynet sjelden slår ned 2 ganger på samme sted.

Skrevet

Hei.

Vi er lovet ekstra oppfølging fra Sykehuset etter uke 20/22.

Mistet gutten vår i uke 30,-fødte han 5 jan i år.

I går testet vi positivt,men er redd. Tør ikke håpe så veldig ennå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...