Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jobber i helsevesenet (15%stilling utenom studier), og ha mao variert inntekt. Jeg prøver å jobbe en del ekstra, slik at jeg i snitt har rundt 5-6 000 utbetalt. Jeg må ta ut tre uker ferie i sommer, og kommer til å ta disse ut tre uker før permisjonstiden trår i kraft, det vil si tre uker før 1. august. Når må jeg sende inn søknad om fødselspenger? Kontoret har vel stengt i fellesferien.... Og regner de den siste måneden, altså feriemåneden, med når de regner fødselspenger?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8981785-permisjon-i-ferien/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, NAV er statlig og har følgelig opent hele sommeren (kanskje noe redusert opningstid). Du bør levere søknaden omtrent 2 måneder før terminen din,men praksis fra kontor til kontor kan variere noe. Det er din arbeidsgiver som regner ut inntekten din (har du hatt noe variabel inntekt kan de gå noen måneder tilbake dersom det medfører et representtivt bilde for inntekten din). Husk imidertid at du må ha vært i arbeid i 6 av de 10 siste månedene før 1. aug. + at du må ha en inntekt på over kr. 31.000,- pr år. Dersom du ikke oppfyller dette har du rett på engangsstønad (litt over kr. 33.000)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...