Gå til innhold

Hvilke rettigheter har jeg...???

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en nydelig lita tulle på litt over året. venter nr 2 til sommeren og nå flytter sambo ut....Hvilke rettigheter har jeg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var dere gift?

Er du i jobb?

Hvis du ikke er i jobb så har du krav på full OS i hvertfall, og engangstønad.

Og dobbelt barnetrygd til d ufødte barnet, men jeg vet ikke om du har krav på dobbelt barnetrygd til d barnet dere har fra før.

Også kan du søke om småbarnstillegg, også får du jo barnebidrag til de begge barna..

Vet ikke hvordan d blir anngående samvær osv...d har så mange forskjellige ting som avgjør d, som om dere har hvert gift, hvor lenge dere har hvert samboere osv osv.. Slik eg forstår d på deg så har dere ikke hvert gift.

Og når dere ikke har hvert gift så e d utrulig sjeldent at barnefaren får foreldreansvaret.

Og eg trur, men eg e ikkje heilt sikker...At han bare har krav på annenhver helg, og en dag i uken til d barnet dere har fra før.

Men han har ikke krav på noe mer i hvertfall når d gjeld deres ufødte barn...med mindre du bestemmer deg for noe annet.

Når foreldrene ikke er gift, eller ilag så går foreldreretten/ansvaret automatisk til mor.. Men som sagt veit ikkje ka slags regla som gjeld når d gjeld datra di.

Skrevet

Inne på DIB var det en diskusjon om man fikk stippend fra lånekassen dersom man har OS? noen som vet?

Skrevet

Nei, det har man ikke, stipend blir gjort om til lån pga at OS er å regne som inntekt, det var i alle fall slik da jeg studerte for et par år siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...