Gå til innhold

Hvor ofte skal man kjenne liv i løpet av en dag? Er straks i min 25. uke.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ett tall på dette? At det ikke skal gå så så mange timer mellom man kjenner liv?

Eller skal vi bare være fornøyd når man har kjent liv? Det er jo fortidlig å kjenne etter regelmessighet enda, men jeg lurer fordi..

Jeg har kjent spark i dag morges, men etter det har det vært stille..

Når bør man da bekymre seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er i uke 25 og kjenner spark hele tiden synes jeg. Aner ikke hvor mange spark man skal kjenne, men tror det er individuelt (type hvor morkaken ligger og posisjonen til babyen)

Skrevet

kjenner du spark hele tiden? Nå ble jeg rimelig stressa.. Jeg kjenner ikke spark mange ganger om dagen, og morkaka mi ligger ikke i veien..

Nå må jeg legge meg ned for å kjenne litt etter spark tror jeg..

Stressa som bare det.. Huff...

Hva mener du med hele tiden???

HI

Skrevet

tja, si det, merker at han styrer rundt på natta, og nesten hele tiden på dagen. Men det er ikke sånn at jeg merker det hele tiden, dvs han sparker ikke så hardt ennå, så om jeg holder på med noe, snakker og styrer merker jeg det ikke, men mye når jeg sitter og ligger. Har tenkt at babyen er hyperaktiv så mye som den sparker/slår. Det er sånn nå at om jeg ligger og han sparker ja så skvetter magen, dvs den popper opp. Mannen min ser det og kjenner sparkene godt. Jeg har fått et sånn telle spark - fylle inn skjema som man skal gjøre fra uke 28 fra sykehuset, og jeg har tenkt herlighet, hvordan i all verden skal jeg klare å telle alt dette? Jeg har jo annet å gjøre enn å sitte og telle alle disse sparkene, - så ja, jeg synes det sparker veldig mye. Kanskje jeg har en stor baby i magen som har liten plass, og det derfor kjennes godt.

Men sikkert individuelt dette, tror ikke du bør være bekymret. Synes jeg kan merke spark en stund etter at jeg har spist, så du kan jo prøve det hvis du ikke kjenner noe.

Skrevet

Du er heldig som kjenner så mye.

Jeg kjenner ikke så mye jeg :(

Hadde jeg hatt de sparkeskjemaene nå så hadde jeg "strøket"..

Kjenner sparkene hardt når det først sparkes, og ikke vanskelig å se det utenpå magen, som du sier, magen popper ut. Og kjæresten min kjenner det også godt (når det først sparkes..)..

Får prøve å tenke at dette er normalt, men innrømmer at jeg blir litt redd når du kjenner så mye som du gjør, og jeg så lite.. :(

Takk uansett for at du svarte meg

Skrevet

Jeg er i min 26.uke og kjenner litt liv hver dag, men varierer antall ganger jeg kjenner han. var på kontroll for noen dager siden og alt er bra, så det er vel bare sånn at noen kjenner mer til babyene enn andre. Plassering av morkaka er også av betydning.

Skrevet

Tror de sier at fra uke 28 skal det være nokså regelmessig; du blir mer bevisst barnets døgnrytme, og spark blir mer regelmessige - du skal kunne telle et visst antall spark per 20 min. Men tror dette er veldig individuelt. Jeg kjenner mye når jeg har late dager, andre dager ikke. Babyen kan jo ligge på ulik vis + sove, så både du og barnet ditt er nok veldig normale.

Skrevet

Jeg vet ikke hva som er mest normalt. Men det høres ut som om du og jeg kjenner omtrent like mye. KJenner litt da jeg våkner om morran, slike spark som du ser utapå magen. Gjennom dagen så er det bare mer bevegelser og det er IKKE hele tiden, kan gå flere timer uten å kjenne noe som helst, bare en liten periode midt på dagen. SÅ får jeg litt bevegelse (ikke superkraftige spark) etter middag og noen bra dunk på kvelden igjen da jeg sitter og ser på TV.

Så nei det er IKKE hele dagen og ikke hver gang slike super spark.

Blir litt glad jeg når du kjenner samme som meg :)

Så er det noen dager som er roligere igjen enn dette som jeg beskriver over her. Da får jeg litt hetta. Men det er visst normalt det også :)

I dag har jeg hatt en slik dag. Fikk ikke ordentlig kontakt med vesla fra morran av, bare noen få små bevegelser. Fikk ikke kjenne ordentlige spark føre enn i tre-fire tiden. Blir spennede å se da jeg setter meg til å se TV etterpå!

Og ang pappan, så har ikke han mulighet for å kjenne spark hver dag. For han rekker rett og slett ikke bort for å legge hånda bortpå før vesla er ferdig med "jobben" sin. Men av og til får vi til ordentlige kosestunder for pappa også. Da koser han seg kan du tro :)

Man behøver visst ikke bekymre seg før enn i uke 28 sier folk. Men det er ikke lett å unngå det da man har rolige barn i magen :)

Jeg er 23+0 i dag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...