Gå til innhold

Kaster dere brukte mesoft-kompresser i toalettet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har toalettet rett ved siden av stellebordet, så det er veldig lettvindt å kaste mesoft-kompressene der etter bruk. Men er dette egentlig så bra? For avløpet mener jeg. For de løser seg kanskje ikke opp sånn som toalettpapir gjør...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det ville jeg absolutt ikke gjort. Han som jobber på renseanlegget her har vært i avisa flere ganger og bedt folk om å slutte å kaste engangskluter i do.. Det tetter seg og skaper masse ekstraarbeid. Jeg pakker de inn i den brukte bleia. Enkelt og greit =)

Skrevet

Tror nok ikke jeg ville gjort det nei....tetter toalettet, og kan ende med dyre reparasjoner...Jeg har en pose hengende på stellebordet som jeg kaster de i, eller putter de inni bleia før jeg kaster den.

Skrevet

jeg gjør det samme som tiddelidu:)

Skrevet

Det er overhodet ikke bra for avløpet, verken hos dere eller avløpssystemet der dere bor. For å si det på en annen måte: det koster MYE penger å få bukt med tette avløpsrør...

Disse kompressene løser seg opp 10 ganger saktere enn toalettpapir, og skaper store problemer!

Andre ting som IKKE skal i toalettet er: bind, tamponger, kondomer, vaskefiller, q-tips + +

Så du gjør nok lurt i å kaste kompressene i søpla heretter :-)

Skrevet

Nei, kaster de IKKE i toalettet. Pakker de stort sett inn i den brukte bleie ellers blir de kastet i søppelpose som henger på stellebordet.

Har ved en anledning vasket mesoftkompress i vaskemaskinen på 60 grader (kom med sammen med håndkle fra stellebordet), og det var rent og pent,- som nytt da det var ferdig i tørketrommelen (for der var det også med). -Iallfall, det løser seg ikke lett opp da, og er nok ikke bra å ha i toalettet.

Skrevet

Blir stadig overrasket over hvor mye rart folk tydeligvis synes det er greit å kaste i do. Hvor tror dere egentlig at det havner, i det store intet? Det dere putter i do går til et renseanlegg hvor det renses til en vannfase som slippes ut i sjøen og en slamfase som ofte blir benyttet til "gjødsel" på jorder. Mesoft-kompresser, tamponger, tanntråd, q-tips etc er søppel og skal ikke ende opp sammen med vannet i sjøen eller på jorde til bonden. All slik søppel må derfor fjernes fra vannet som første steg på renseanlegget. I 2005 ble det sortert ut hele 1603 TONN søppel ved norges største renseanlegg. Renseanlegget må først fjerne denne søpla fra vannet og så kjøre den til søppelfyllinga hvor den hører hjemme. Dette koster MYE penger som dere (og jeg) faktisk må betale for. Så tenk dere om neste gang dere kaster søppel i do.

Det eneste som skal i do er tiss, bæsj og dopapir!

Søppel skal i søpplebøtta.

Skrevet

rett i bosset, somregel pakket inn i bæsjebleia..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...