Gå til innhold

Ammingen er blitt noe søl!

Anbefalte innlegg

De gangene det går litt lenger enn 2-3 timer mellom ammingene er puppen så full at det spruter i alle retninger når jeg skal amme. Klærne mine blir våte, klærne til minsten blir våte, han vrir seg og skriker, setter i halsen og hoster med melk over hele ansiktet. Det er et slit! Er det noe å gjøre med det?

Et annet problem: det stikker så innmari langt inni den ene puppen. Kjennes ut som noen stikker med nål! Kjenner det både under amming og etterpå. Hva kan det være?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8981435-ammingen-er-blitt-noe-s%C3%B8l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ammet i snart 1 år, men husker at jeg hadde det veldig likt deg de første månedene. Puppene var sprengfulle og det lekte av de i tide og utide, og i 4 mnd gikk jeg rundt med følelsen av at noen stakk kniver i puppene mine.

Etterhvert fant jeg ut at det var greit å pumpe ut den verste sprengen før jeg la snuppa til. Ellers fikk hun i halsen og hostet til hun nesten spydde....masse luft i magen fikk hun også. Etter at jeg begynte å pumpe ut den verste sprengen bedret dette seg veldig. Itillegg får babyen din mye av den siste, fete, gode melka ;-) !

Den stikkende følelsen KAN være en soppinfeksjon...,eller så kan det være vasospasmer. Har ikke selv erfaring med sistnevnte, men vet mange andre her har det. Sopp på puppene var grusomt vondt....,spesilelt i starten av ammingen,men også ellers. Snuppa ble etterhvert også hvit på tungen og på slimhinnene inni munnen. På 6-ukerskontrollen fikk vi mycostantin mix og salve, noe vi brukte i uenderlig lang tid - uten at det hadde noe virkning. Blå farris ble redningen for oss! Viktig og ikke bruke ullinnlegg eller skjell på brystene ved soppinfeksjon. Engangsinnlegg som skiftes ofte(viktig å holde tørt- enn hvor vanskelig det kan være med lekkende pupper), og må kokes etter bruk! Smokker og tuter må også kokes!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...