Hege33 Skrevet 15. april 2007 #1 Skrevet 15. april 2007 Har funnet ei side på nett med mange tøffe kombivogner, men man tør liksom ikke bestille før man har hørt om noen har erfaring med disse vognene. Merket heter Tako og er å finne på denne linken : http://www.babydreams.no/?page=1219 Håper noen som vet noe om disse vognene, positive, negative erfaringer, alt mottas med takk =)
mamma til3 Skrevet 15. april 2007 #2 Skrevet 15. april 2007 Jeg har hatt en sånn vogn! Nydlig pen! Litt kort liggemål syns jeg. Litt tung å vippe opp for å komme opp på f.eks fortau, spes med ongen vendt fra deg! Ellers er den helt topp. Veldig spesielt utseende, Derfor falt jeg for den:) Kjekt å ha noe ingen andre hadde! Hvis du importerer den selv fra f.eks Tyskland så blir det bare halve prisen:) Det gjorde jeg! Må bare passe på at tyske momsen blir trukket fra
Hege33 Skrevet 16. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 16. april 2007 Tusen takk for svar =) Men hvordan var den å legge sammen og tok den stor plass når den var sammenlagt? Var det lett å snu håndtaket med ongen i vogna?
mamma til3 Skrevet 16. april 2007 #4 Skrevet 16. april 2007 Håndtaket er lett å snu. 2 hendler en drar i og vipper så handtaket over. Det berører ikke ongen så sant en ikke har masse hengende på håndtaket:0 Selve sammenlegginga er grei. Men en sliter litt om en må legge sammen på en skitten parkeringsplass... Håndtaket må være på kalesjesiden -tror jeg det var! Når du knekker den sammen så går hjula imot hverandre og fotenden på vogna går ned mot bakken. Alt stoff på fotenden blir fort skittent! Vi hadde på denne bagforlengeren og der var det masse god polstring og i lys farge! Å holde den i luften mens jeg la sammen var tungt da vogna er litt over 20 kg Men vi berga vår bra:) Vogna blir en kompakt klump sammenlagt. I og med at hjula går imot hverandre så blir den kort. Hvis du skal ha med softbag så er det jo lettere å trykke litt mere flatt enn om en har hardbag! Synes disse vognene er kjempefine:) Men lurt å sjekke liggelengde. Synest å huske den var litt kort. Men nå får jeg store barn da! Jeg er litt for glad i vogner så jeg solgte min for å få teste en til *smil smil*
Hege33 Skrevet 17. april 2007 Forfatter #5 Skrevet 17. april 2007 Thænks =) Vi er to venninner som går gravid her i nord og vi syns begge at den vogna va skikkelig tøff, å nå får man dem 1000 kr billigere enn vanlig, altså 3490 i stede for 4490 =) Så man er veldig fristet til å bestille. Men siden du mener å huske at ligge lengden var litt kort, så blir jeg litt usikker, for jeg får rimelig store barn selv. Min førstefødte var 54 cm lang, så da spørs det om den neste blir noe mindre =) Hadde Brio vogn til han og syns å huske at den også fort ble for kort. Så hvis denne Tako vogna er enda kortere, så er det kanskje ikke så lurt å bestille for min del. Det står ingenting om liggelengde på nettsiden til de som fører disse vognene. Skal sende de en mail =) Takk igjen for så raske svar =) Klem
Hege33 Skrevet 17. april 2007 Forfatter #6 Skrevet 17. april 2007 Ett spørsmål til =) Var den høy eller lav denne vogna? str. med simo sine kombivogner eller var den mindre? =)
mamma til3 Skrevet 17. april 2007 #7 Skrevet 17. april 2007 Høy eller lav..? Hmm Mener den er helt vanlig. Litt lavere enn Simovognene kanskje..men ikke så lav som teutonia mener jeg å huske. Var iallefall en helt ok høyde. Dumt jeg ikke skrev ned liggemål på den! Min var god bredde i, men liten plass fra der fotbrett starter og inn mot der rygg starter -selve sittedelen mener jeg! Men vogner jeg har sett avbilda fra babydreams ser ut som har større (dypere) sittedel.. Kan det stemme at liggelengden er rundt 85-86cm da tro..? Vogna for 3500,- ca..? Om du bestiller fra f.eks Tyskland så blir den på litt over 2000,- inkl porto, tollklareringsgebyr og norsk moms:) Jeg prøvde å bestille fra Polen der disse vognene er laget men ga opp pga språket.
Hege33 Skrevet 17. april 2007 Forfatter #8 Skrevet 17. april 2007 Hepp =) Har fått svar fra han som fører disse vognene og han sa liggemål i bærebagen var på 72 cm og høyden på vogna var 112 cm...syns nesten det hørtes ut som ei dukkevogn =) Så vi har skrinlagt planene om å bestille vogn derifra. Synd de var så små, for det er jo drittøffe =) Tusen takk for hjelpa =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå