Gå til innhold

Ting man ikke skal spise....


Får 2 tette

Anbefalte innlegg

Lurer på om noen kan noe om dette. Har lest at jeg ikke skal spise ost som er laget av upasteurisert melk. Hvilke oster er dette? Noen av de mest vanlige??? Noen som vet???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

brie ost ( som jeg eeeeelsker), blåmuggost og alle de ostene man som regel kjøper i ostedisken...

Det er det jeg vet....

er også viktig å steke mat godt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gå inn på www.mattilsynet.no, under spesielle grupper, der ligger det en veldig grei oversikt:) Er en del ting vi skal holde oss unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det her er vanskelig jeg. For det står jo også at man kan spise brie og blåmuggost hvis de er ferske.

 

"Myke og halvmyke oster

Myke og halvmyke oster - som for eksempel Brie og Camembert - og muggoster som Gorgonzola, bør inntas ferskest mulig".

 

Blir vanskelig det her. Får nok spørre i ostedisken neste gang.

Takk for svarene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner flere brie-oster som er pasteuriserte,så de kan du fint spise:-) Bare les bakpå inholdsfortegnelsen på osten. alt som Tine har laga er pastaurisert ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Jeg elsker ost og syns dette hørtes veldig kjedelig ut.

Jeg får lese ekstra godt på baksiden av ostene heretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du finner nok masse oster du kan spise,så ost-og kjekskosen trenger ikke være over! Er dessuten kjempegodt å ha på litt "ekslusive" marinerte oliven og soltørka tomat med basilikum,eller steke litt godt stenovnsbakt brød i skiver i ovnen,forhåndssmurt med olivenolje,gourmetsalt og fersk hvitløk på:-) Marinert chilli og stekt paprika er også deilig tilbehør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...