Gå til innhold

Stønad fra trygdekontoret ift eksem

Anbefalte innlegg

Sønnen min har atopisk eksem, fikk dette når han var ca 8 uker, nå er han snart 4,5 mnd. Vi skal på trygdekontoret i morra for å høre om ulike stønader vi kanskje kan få. Er det noen som for stønad fra trygdekontoret? Hva får dere og på hvilket grunnlag? Vet ikke om mye av dette går på skjønn, er vel ikke så ofte at det skjer på trygdekontoret, så vil gjerne ha andres erfaringer så jeg kanskje vet hva jeg skal spørre etter... Ja, og vi smører med masse kremer, og dyre badeoljer..

Fortsetter under...

Så bra ...det tok mange år før vi i det hele tatt fikk med oss at vi kunne få noen økonomisk hjelp.

I dag får vi hjelpestønad 1009,- kr i mnd per barn på grunnlag av at vi brukr mer tid på våre barn i forhol til behandling smøring, bading etc.

Ved siden av det tar vi vare på alle kvitteringer på kremer og kurbad og får refusjon på det når året er over. Egenadelen er 16oo,- og du får tilbake 90 % av det som overstiger det. Er ikke 100 % på satsene - men tro de er ganske riktige. Dette hjelper masse da vi overstiger nesten 10 000 ,- på forbruk av "andre" legemidler i året.

Lykke til i morgen. Håper å høre fra deg om hvordan det gikk. Kansje du lærer noe nytt.

Lært noe nytt vedr

Bidrag til hudpleiemidler / refusjon av fuktighetskremer etc.

Selvom man har to barn som man bruker disse hudpleiemidlene på ... skal refusjonen bare beregnes ut fra 1 egenandel.

Jeg skal nå gå igjennom vår tilbakebetaling for 2006, for det tror jeg ikke vårt Trygdekontor / NAV er klar over.

+ at solkrem går under dette bidraget.

Bare en liten info til dere som kanskje ikke var klar over dette. Masse penger å spare her :-)

vi fikk tips av barnelegen vår om at vi måtte søke. Det gjorde vi, og behandlingstiden er 5 månder! haha! Men det legen vår sa, var at vi måtte søke støtte fra den tiden vi oppdaget eksemet! Om du oppdaga det når han var 2 mnd, så skriv det i søknaden:)

Hadde hørt med legen min, de på NAV har ikke peil. Jeg ble misforstått flere ganger da jeg var der. Først måtte jeg søke om å få melke-erstattning på blå resept, og da måtte jeg flere ganger under samtalen gjøre konsulenten oppmerksom på at det ikke var MORSMELKerstattning, men en erstattning for vanlig kumelk til bruk i husholdning/matlaging. Og stønad hadde jeg ikke krav på mente han. Men legen min mente noe annet, så nå har jeg en søknad om Hjelpestøtte inne da. Så får vi se:)

• 2 uker senere...

Har aldri fått for alternativ melk vi, det vi får for er ekstra arbeid eksemen påfører oss m smøring, opp om natta, ekstra skift av klær og sengeklær (ikke hva det koster, men merarbeidet), planlegging med barnehage, familie, legebesøk, handling av kremer osv osv.Dette går under hjelpestønad. Ta tiden og sett opp en liste over alt du gjør av ekstraarbeid, det blir mye ! Gikk helt greit å få sats en for oss, ca 1000 pr mnd. Husk at du kan søke om hjelpestønad 3 mnd tilbake i tid, ikke mer, men det må du skrive på skjemaet selv (ingen som opplyste oss om det)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...