Gå til innhold

Til dere som har eller har hatt svake streker....

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er en ting jeg vil si om svake streker...

Det er greit og kan være normalt å ha svake streker når man tester før IKM og også ved IKM. Men: For at et svangerskap skal utvikle seg i riktig retning er det nødvendig at hCG stiger med en viss fart, dvs dobling iløpet av 2-3 dgr. Og da skal sde svake strekene bli ganske raskt sterke og utvetydige. Det trengs jo bare hCG på 50 for at CB digital skal gi deg et tydelig blått kryss. Og hCG på 50 er ganske lavt i seg selv...

Det motsatte skjer jo når man har patologiske svangerskap der hCG er lav og langsomt stigende. Da vil man fortsette å få svake streker i en lengre periode enn ved "friske" svangerskap.

Selvfølgelig er en strek en strek, dvs at har man en strek så er hCG påvist, og da er man gravid. Men hvis ikke streken blir tydeligere iløpet av 2-3 dgr, og man begynner å gå mange dager over IKM, synes jeg man skal oppsøke lege og ta blodprøver med 2 dgrs mellomrom for å få klarhet i dette.

Håper alle dere med svake streker slipper å oppleve XU og andre patologiske svangerskap.

Lykke til!

uff nå ble jeg litt redd her..er i dag 10 uker på vei,men jeg fikk ikke noe postiv graviditet test før jeg var 7 uker på vei..har vært hos legen men han sa ingenting om at det kan være tegn på at noe er galt??lege assistenten som tok blodprøver sa at jeg hadde nok bare lavt hcg nivå så tidlig at det ikke kom frem men fikk ikke inntrykk at det skulle være noe galt.ho sa ihvertfall at alt så veldig bra ut..i begynnelsen tok jeg bare de rosa,billige testene men den siste var CB og den viste posetiv med en gang..kan det være det at testene er så forskjellige?

Til gleder meg:Jeg har bare testet med billige tester.

Den dagen billigtesten ble synlig strek tok jeg også en clearblue test som da ble negativ.

Jeg spurte legen om dette så sa han at selv om alle testene viser 99,9% sikkerhet så er IKKE alle testene like for det.Og det var bare positivt ment fra hans side da han.

Han synes bare de "dyre testene" kunne være itt mer oppskrytt enn billigtestene til tider.

Jeg har en kollega som hadde det slik med laaav hcg hormon,hun er nå godt å vel 6 mnd på vei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...