Gå til innhold

Levander-vugge

Motti

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har en veninnne som kjøpte Leander-vuggen til jenta si. Den er veldig fin!! Hadde jeg ikke hatt en gammel vugge som går i arv innen familien så hadde jeg også kjøpt leander-vuggen. Vanskelig å si hvor lenge du har slike vugger. Kommer an på hvor stor bebissen er når den blir født og hvor fort den vokser.

Sist så fødte jeg 7 uker før tiden og gutten min var ikke så stor så han hadde vuggen til han var nesten 5 mnd. Denne gangen går jeg neste ut til termin og regner kanskje med å ha vuggen til han er 3-4 mnd.

Det er veldig søtt med vugger da!! :-)

Takk for svar!

Ja, har vært og sett på den, ser jo så koselig ut med en sånn vugge, kan jo ha den i stua, la babyen sove i den på dagen. Men synes prisen er veldig høy for noe du har i max halvt år, kanskje. Får se, mannen min syntes også den så fin ut, tror jeg kan få han til å kjøpe hva som helst akkurat nå...

Hei igjen mamma-i-juni!

Da skal du utnytte at mannen din er i shopping humør.... neida :-)

Jeg hadde vuggen på stuen med nr 1 på dagtid som han lå å sov i. Så dro jeg den inn på soverommet om natten.

Nå bor vi hus med 2 etg og da blir vuggen stående på soverommet. Lilleprinsen skal få ligge i bag inne på dagtid i 1. etg når vi ikke er ute og triller. Veldig viktig at de sover på stuen og blir vant til alle typer lyder.

De selger også brukte leander-vugger på finn.no. Et tips fra en veninne av meg. :-)

Hei,

du sier noe der, om det med finn.no, kanskje sjekke det, ja. Vi skal ha senga hennes i 2.etg, så det er nok lurt med en soveplass i stua og, slipper å løpe i den trappa hele tiden...begynner å bli gammal, vet du :) Men kan jo sikkert bruke bagen også, det er sant, men det ser jo så deilig ut for babyen å ligge sånn å vugge, kanskje så behagelig at hun ikke slår seg til ro i senga om natta...Mye å vurdere, gitt, har ikke fått bestemt meg for vogn ennå, heller (gubben er helt oppgitt...han foreslo å bruke ei handlevogn fra Rimi hvis jeg ikke får ut fingeren snart...)

Annonse

Jeg er vant til unger som sover minimalt både dag og natt og er veldig urolige. For hvert barn tror jeg liksom at jeg endelig har funnet løsningen på problemet. Men nå kommer jeg i alle fall til å prøve takvugge, etter at minstejenta sov mye i en hengekøye.

Jeg har studert diverse vugger på natt, og leander er jo den absolutt dyreste. Jeg skal ta å legge ut noen bilder på nicket mitt av noen andre alternativer. De koster ca.400,- og er økologiske og produsert gjennom rettferdig handel De er også noe større, ca.85 cm. lange.

Jeg har tenkt å ha en vugge, som jeg flytter fra stua til soverommet om natta. Etter hvert som ungen blir større og kan komme seg ut, tenkte jeg å senke den såpass at den henger nesten ned i gulvet. Om natta rett over senga. Problemet mitt, er at mine unger har vært veldig tidlig med å krype og har gått ved 8 mnd., så jeg tror de kommer seg ut av vugga før den blir for liten for å si det slik.

Hvis noen vil ha adressene til den vugga jeg legger ut bilde til, så skal jeg finne den frem seinere.

Siden vi fikk mye utstyr da jeg fikk førstemann i fjor, tok vi oss råd til å kjøpe Leander-vuggen. Den har vært helt super, men ble byttet ut med en sprinkelseng fra IKEA da småen var 8 måneder. Nå er den vasket og pakket vekk til nestemann kommer. Jeg anbefaler den så absolutt. Hvis du ikke skal ha flere enn ett barn nå, kan du selge den etter at den har gjort nytten sin.

Annonse

Jeg skal også kjøpe Leandervugge til vår lille sønn, kanskje vi skal holde hverandre oppdatert på hvilke priser de forskjellige butikkene tar for den?

Aner ikke om det er noen forskjell i det hele tatt, men jeg vet iallefall at Babyshop tar 1499,- for selve vuggen, 399,- for himmel og 899,- for stativet.

Ser for meg at den er perfekt til å ha i stua for soving på dagtid, samt ute i skyggen på terassen i sommer. (Har bestilt like bra sommer som i fjor.....: )

Denne gangen skal jeg også ha hengevugge. Har sett på forskjellige varianter:

Denne i Jute:

http://www.tecsor.no/catalog/index.php?cPath=45&osCsid=c395955bb9ec4a06d9f227908d6ea420

Lottiesvuggen, fordelen er justerbar høyde, lengde og dybde.

http://www.barnashage.no/default_2.asp?gclid=COeYtv_kl4sCFSInEAodyyAERw

Leander selvsagt.

http://www.barnashage.no/default_2.asp?gclid=COeYtv_kl4sCFSInEAodyyAERw

Slyngevugge utrolig nydelig, tenk å ha den hengende i et tre utendørs.... (ja, ja, har termin i september så det blir nok ikke aktuelt)

http://www.filabel.dk/products/productinfo.aspx?ProductID=2880&MenuItemID=215&--scm=472618

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...