Gå til innhold

Jeg hadde en samtale med sambo....

Anbefalte innlegg

Jeg vil si det var enveiskommunikasjon fra min side hele tiden.. samtalen var i går kveld.. det ble mange tårer fra meg, noe som er veldig typisk. Kjenner dere dere igjen?

Det begynte med en liten bagatell i går kveld, som egentlig var min skyld at ble "blåst" opp. Han hadde vært ute og spist "ute", og når han kom hjem tenkte jeg å begynne på kveldsmiddagen. Da presterte han å si at han hadde spist, og jeg synes det var veldig trist i og med at vi hadde planlagt å lage god mat sammen. Vel, han kunne jo spise litt sa han, men da gadd ikke jeg å stelle i stand mat. Etter det satt han og så på film, mens jeg spilte et spill på PC (bobble-spill anbefalt av BabyCakes - det var sykt moro). Det ble til at vi gjorde hvert vårt på kvelden og ikke snakket noe sammen. Jeg ryddet litt rundt og gjorde mitt. før jeg spiste brødskiver til kvelds...

Satte meg da ned og sa at jeg ikke syntes at kvelden hadde vært så koselig. Han sa da at han mente jeg overdrev ting, og da sa jeg at det hadde han rett i. Jeg sa også at jeg synes han gir meg for vage/dårlige beskjeder på ting, eks det at han har planer om noe og ikke sier de til meg før minuttet han skal dra - jeg liker nemlig å planlegge, og det vet han. Så kom alt fra meg, det med at jeg føler at vi av og til har ulike interessefelt som opptar oss. Da sa han: du tenker på barn? Ja, det er en ting svarte jeg. Jeg liker å snakke om hvordan fremtiden kan bli, hvilke ønsker vi har, hvordan vi ser for oss etc, men sjeg føler at han prioriterer helt andre verdier, f. eks data og fest. Jeg begynte å grine og da kom det enda mer fra min side. Han la armen sin rundt meg og skulle trøste, men da kom det bare enda mer tanker/meninger fra meg. Er lei meg pga jeg føler at vennekretsen min her i byen blir brutt opp (de fleste flytter innen 1 år), at sambo ikke ønsker familieforøkelse nå, at jeg bor langt unna familien min, at vi sjelden legger planer for noe sammen... Det ble mye.

Jeg spurte han om han syntes forholdet var noe å satse på, og da sa han heldigvis ja! :) Så det er ikke tvil fra hans side om at det er meg han vil være sammen med, ikke det at jeg tvilte, men godt å få slikt bekreftet! Han lurte da på om jeg var i tvil siden jeg spurte om dette og har spurt om det før også, men da sa jeg nei, jeg ønsker å være sammen med han, men ønsker at han skal fortelle litt om sine fremtidsønsker også, og inkludere meg litt mer i det han driver med (eks blir jeg aldri spurt om å være med på de festene han er bedt på, han blir alltid invitert dit jeg skal, jeg spør om han vil være med)

Huff.. dette blir langt føler jeg, men takk for at dere leser og svarer....

I går kveld la jeg meg før han, var så trøtt, lei meg at jeg sovnet av utmattelse.. I natt hadde jeg helt forferdelige drømmer, blant annet at jeg var gravid ca halvveis i svangerskapet og at jeg plutselig mistet. Var helt forferdelig vondt og trist. Dette skjedde i sengen og jeg fortalte sambo hva som skjedde, men da snudde han seg og sov bare videre.. det var helt forferdelig trist at han behandlet meg slik kjente jeg... Fortalte han disse drømmene i dag tidlig, og han syntes det var trist at jeg hadde hatt så mange fæle drømmer (drømte i tillegg at en liten gutt druknet).

Spurte om han visste hvilket forum jeg tilbragte mye tid på, og da sa han: barnimagen. Ja det er sant, men vet du hvilket forum der inne jeg er mest på? Det visste han ikke, og da fortalte jeg om MIK. Godt å få sagt det, endelig. Han sa ikke noe.

Vel, nå vet han iallefall at jeg ønsker han skal fortelle litt om sine fremtidsplaner og at jeg er her inne å MIK mye.

Samtalen resulterte ikke i noe, men jeg har forhåpentligvis fått han til å tenke, gitt ham et solid bilde på hvordan jeg har det.

Han ligger fremdeles og sover. Jeg ønsker å bli prøver fra sommeren av, det har jeg funnet ut av, ikke før (men det er jo ikke lenge til sommeren :) jeg vil gå ned noen kilo, fortsette med de gode matvanene jeg nå har begynt med og fortsette med treningen.

Så får jeg se når han er klar. Jeg sa også at jeg faktisk blir 26 og han 28, og at til og med mamma og pappa har spurt om ikke vi har planer for barn snart.

Dett var dette, håper deres samtaler resulterer i noe positivt.

Ønsker dere en strålende dag alle sammen - selv skal jeg straks opp på Fløyen!

Klem fra Ine

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8979118-jeg-hadde-en-samtale-med-sambo/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei snuppa....=o)

Ble veldig tåre våt i øyene mine, har forsatt en tår liggende på lur i øyekroken min...

Vet liksom ikke helt hva jeg skal si..men en goooooood klem skal du da få...hmmm....

de drømmene du har hatt var ikke akkuart noe særlig nei...Har selv sånne grusomme drømmer bare at det er om sønnen min...=o( Ikke gøy å våkne midt på natta og løpe inn på gutteromme og se om han forsatt er der..Drømmer selv mye om det å få et barn til og graviditet...

Men synes det er bra du fikk noe ut av systemet ditt nå og at han får tenke litt mer på det...Gutter trenger noe å tenke på (eller så virker de som en hjernedød haug med kjøtt og blod...(heheheh)...) Nå vet han hverfall hvor du ligger henn på det følelseplanet, vel han burde det nå...

Sånn som du beskrive kvelden deres i går, sånn har vi for det meste hver kveld og jeg synes det er pyton, og da sitter jeg jo på nettet og blir underholdt...Noe jeg mener er sambo sin jobb å gjøre..underholde meg og omvendt..Jeg prøver men han viser null interesse...

Ikke noe annet enn å gjøre enn å prøve...Men i kveld skal jeg se om jeg får tatt enda en prat med han..Skal prøve å holde baby temaet utenfor, hvise han at jeg er intresert i gjøre noe sammen, enn å sitte i hver vår sofa del å glane på tv...(æsj den reklamen til mamsita er fæl mot meg nå, den fine magen da)

Godt å se at du har lyst å begynne å prøve fra sommer du også..Men jeg får en følelse av at jeg ikke får noe barn til riktig ennå...(pleier det nå EL nærmer seg...) Men det jo lov å håpe...

Jeg synes du skal be sambo din fortelle litt om hva han har av planer om fremtiden sin nå(tving det ut av han i kveld) si at du føler for det nå, at du ikke er alene...

Sambo min er også av den typen som vil planlegge litt..spesielt hvis det går utover økonomien...Så hvordan skal man planlegge et barn..skjønner ikke...Er det ikke bedre å få barn når man har lyst på det...greit å planlegge litt med tanke på eks økonomi...dere begge har jo fast jobb, egen lelighet, så dere kan jo egentlig basre sette igang babymaking, men hvis det er sånn at hen er redd for å miste "fritiden" sin, som som å dra på fester og sånt...

Må si at jeg var veldig negativ til sånt når gutten vår var liten (og vi slet litt med han, sov ikke om natta, kolikk osv) jeg trengte hjelp av han... Men nå er det jo nesten som om jeg kjepp jager han ut av døra hver gang jeg hører at jobben hans skal han liten kveld i uken...hehehe...

Herregud, jeg datt jo rett ut her,,hahaha... Men jeg håper sambo din kommer med noe til deg snart ikke godt å gå rundt å ikke vite hva fremtiden bringer...eller noe sånt...

rart han ikke sa noen ting om det med MIK da...Likt å få vite hva han tenkte da ja...hehe...

uff nei nå vet jeg ikke mer hva jeg skal skrive...hehe...

Masse klemmer til deg snupp

PS! Så bra du likte ballong spillet...hehehe

Du får skyøde på Tanta til Celine...hun som sa det til meg...hahahaha

Kjenner meg så sinnsykt igjen i det du sier.... Føles som om jeg kunne skrevet det selv... Jeg skjønner hvor vanskelig og trist det er....

Å det er så vondt å ikke helt vite hvor du har han hen....

Altså, du vet jo at han vil ha deg, men for å si det litt groteskt, du aner jo ikke hva han vil MED deg.... hehe...

Så da er'e jo bare å gjette seg frem, spørre og grave å håpe på svar.... Men det blir ganske slitsomt i lengden....

Heldigvis begynner sambo å mykne opp litt ang. å prate om fremtiden, men det tok endel diskusjoner og dårlige perioder til....

Å ganske mange samtaler lik den du beskriver...

Men ikke gi deg vennen, stå på!!! Han setter seg nok ned til slutt, å da kommer stort sett alt om du bare stiller små spørsmål som får munnen hans til å skravle videre...!

Lykke til!!! =) Håper det ordner seg for dere, virkelig!! Å sommeren er ihvertfall ikke lenge til, håper det blir en spire da!! *krysse fingrene for*

Å forresten, de drømmene/marerittene dine hørtes virkelig vonde og triste ut.... Håper ikke du får noen av dem igjen... Dumme mareritt *blåsevekk* =)

Hei kjære deg. Jeg må bare si at jeg kjenner meg så igjen med det med framtidsplaner og sånn. Her i huset blir jeg heldigvis invitert med på det meste sambo gjør og han sjekker nesten alltid med meg før han legger planer. Vi har forresten delt hverandres kalender på Google sånn at vi kan se hva den andre skal og jeg kan legge inn ting på hans kalender. Dette syntes jeg var kjempeflott for da blir det mindre misforståelser.

Jeg skjønner også hva du mener når det gjelder vennekrets og familie. Når du bor et annet sted enn du har vokst opp så er det ikke like lett å ha en stor vennekrets. Her i byen har vel jeg fler venner enn sambo, men hvis han får seg jobb og vi fortsetter å bo her så flytter nok de fleste jeg kjenner til et annet sted når vi er ferdige på skolen. Vi får kanskje begge prøve å komme inn i et annet miljø enn det vi er nå. Jeg prøver å komme med i et kor, men har ikke fått noe napp ennå. Jeg skjønner det slik at du er litt kristen? Kanskje du kunne finne noe i den sjangeren som du kunne være med i?

Jeg sa til sambo for lenge sida at jeg hadde funnet et forum på nettet for oss som ikke hadde mennene helt på vår side. Han reagerte så rart at jeg ikke gadd å si noe mer om det. Jeg tror at han vet jeg er her inne, men håper at han ikke kommer inn hit og leser for at skjønner nok fort at det er jeg som er Frøkna... Tøft av deg å si det til ham, jeg tør ikke helt å si sånt for tida...

Vi får fortsette treninga og prøve å spise sunt! Jeg var på Pilates på fredag og er fortsatt støl i magen. Nå skal jeg og sambo en tur ut i det fine været og jeg skal ha på capribukse! Deilig med fint vær! Etterpå skal jeg på CoreControl og kanskje bli enda stølere i magen:)

Jeg håper samboeren din skjønte mer hvordan du har det og at han tar mer hensyn til deg med planlegging og sånn. Når man er kjærester synes jeg ikke man skal gjøre ALT sammen, men man kan jo inkludere hverandre i planene for det!

Jeg skal forresten være med på et matlagingskurs i regi av Høgskolen om noen uker. Vi skal visst lære å lage sunn og god mat. Varer i 4 timer og koster 50 kr!

Kjenner meg litt igjen i det du skriver ja, for her vil ikk sambo snakke om sånt. Han mener ting er alt for tdlig da..

Jeg fikk en liten tåre i øyekroken da jeg leste innlegget fra deg..

Vil bare gi deg en stor trøsteklem!

*klem*

Tuuuuuusen takk jenter for oppmuntrende ord og klemmer! Nå har jeg vært ute (gått opp og ned til Fløyen i ganske rask gange - fantastisk!)

Tenkte å melde meg inn i et kor, har lurt på et kor (tror det er i en kirke) det er ikke så nøye for meg om det er kristelig eller ikke, gjør meg ikke noe å synge om gud innimellom, men om det er på hver sang, da kan det bli litt mye, hehe. Jeg har alltid sunget i kristenkor om jeg kan kalle det det, og har synes at miljøet har vært veldig bra.

Nå er jeg hjemme, men sambo er ikke hjemme.... lurer på hvor han er. Jeg får sette i gang med middagen, så kan han spise når han kommer hjem.

Håper virkelig det er siste gangen med så ekle mareritt som jeg hadde, og håper også at sambo inkluderer meg mer (en skal ikke gjøre alt sammen, men det er hyggelig å bli spurt :) og at han forteller om sine fremtidsdrømmer.

Ha en fin kveld alle sammen!

Annonse

Jeg lurer på om jeg og sambo er litt rare, men vi veit som regel nesten alltid hvor den andre er. Ikke helt nøyaktig da, men sånn ca hva den andre skal, evt når de har planer om å komme hjem. Sambo synes innimellom jeg er litt slitsom med all planlegginga mi, så her i huset sier vi nesten aldri spesifike tidspunkt, men mer: Jeg kommer hjem etter jobb, etter kl 18 og før kl 19 eller 20 (feks da). Da veit man sånn ca hva som skjer, men trenger ikke stresse for å rekke hjem til et spesifikt tidspunkt. Og så sier vi sånn: gi beskjed når du er 10 min hjemmefra så setter jeg på potetene. Sambo har forresten skjønt at hvis han sier han skal være hjemme kl 21 og så kommer hjem kl 19 så blir jeg veldig glad (som regel) så han sier ofte at han kommer hjem mye seinere enn det som trengs sånn at HVIS det skjer noe uforutsett på jobben så blir jeg ikke veldig skuffa og hvis han kommer seg hjem til kl 19 blir jeg gledelig overraska. Dette fant vi ut etter mange krangler og tårer, he he.

Hvilket kor vil du synge i? Jeg har sendt mail til Studentkoret for blandete akademikere, men har ikke fått noe svar. Kanskje jeg skal ringe dem.

Håper samboeren din kommer hjem snart og at han har hyggelige ting å si!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...