Gå til innhold

Skal det virkelig være sånn her en gang i måneden? Mensen og amming.

Anbefalte innlegg

Hei og hopp- da var vi i gang igjen. Ikke vil han ha morsmelkerstatning og iallefall ikke grøt laget på morsmelkerstatning. Det vil i praksis si at jeg ikke får i baby noe som helst, så lenge jeg har mensen og ingen melk i puppen....

Vet ikke om jeg orker å holde på slik en gang i mnd. Vurderer sterkt å ta en brystavvenning snart!!

Fortsetter under...

Poden er 6,5 måned. Tar fruktmos oppi grøten, gjør det daglig ellers. Tok ganske mye mer i dag, siden han hadde gjennomskuet meg(slemme mamma som tok morsmelkerstatning i grøten)...

Kamuflasje ;)

Du kan bruke melkefri grøt og vann+1ts olje+ masse fruktmos. Det er faktisk bra for jernopptaket. Du kan også blande fruktmos og grønnsaksmos. Most potet, søtpotet, eplemos...

Husk å pumpe deg igjennom mensen hvis han ikke tar noe. Og så kan du jo være med på hvitløksforsøket mitt ;) Jeg spekulerer på om det å spise godt med hvitløk når pms'n kommer (og igjennom mensen) kan hjelpe. Vet ikke om det virker, men liker du hvitløk kan det være verdt et forsøk!

Er hvitløkoman(dvs iallefall 3 fedd om dagen), så kan med en gang fortelle at det ikke virker her. Må nevne at han tar puppen, men at det blir tomt etter 2 minutter. Det smaker heldivis normalt av melken min. Kan jo være hvitløken som har spillt den et puss;)

Skal prøve melkefri grøt. Takk for tipset!

Annonse

Hei!

Har lite tilgang til pc for tiden , så er ikke så mye her for tiden......, så derfor så jeg "ropet" fra expat først nå ;-)

ja, jeg har noe erfaring med dette.....snuppa har nektet pupp(puppenekter stort sett hele tiden, men ekstra ille ved menstruasjon)...startet med dette da jeg fikk igjen mensen da hun var 5 mnd og holder fremdeles på(er nå snart 1 år).

Det vi har gjort i disse periodene:

- tatt opp igjen nattammingen(opptil 4 ganger per natt)(tar bare noen få slurker hver gang, før hun merker at noe er "annerledes"-rar smak tror jeg)!

- ammet før og etter hver lur på dagtid(også bare noen ørsmå slurker, (men fortrsatt bedre enn ingenting)...

-pumpet 2-3 ganger per dag...(ikke mye melk som kom ila mensenperioden, men det bateler seg når mensen er over)

- hadde pumpet mm i grøten(lurte henne der ;-) )

- spedde middagsmaten hennes med pumpet mm

- sørget for at hun fikk nok væske ( hos oss vann )

Håper dette var til itt hjelp....bare spør hvis jeg kan hjelpe mer ;-)

klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...