Anonym bruker Skrevet 15. april 2007 #1 Skrevet 15. april 2007 finnes det noe som ikke er skadelig for barnet? har man rett på ekstra oppfølging når man er gravid og sliter med angst?
Anonym bruker Skrevet 15. april 2007 #2 Skrevet 15. april 2007 Alle medisiner man tar går jo over i barnet under graviditeten. Når det gjelder medisiner for psykiske lidelser (eller mot, hehe ;o)), så tror jeg dessverre det er forsket veldig lite på dette... Det fikk iallfall jeg høre da jeg ble uventet gravid og gikk på cipralex mot depresjon og angst. Jeg tror man helst vil unngå slike medisiner under graviditet hvis man ikke er sikker på virkningene. Jeg ble iallfall anbefalt og slutte og heller begynne igjen under amming, fordi en mye mindre del går over i melka/barnet da. Men det er en avveining mellom hvor mye du trenger det og hvor mye du er villig til å ta sjansen på mht barnet. I bunn og grunn er det vel opp til deg. Føler du at du ikke klarer deg uten, fins det sikkert merker som er bedre enn andre. Vil anbefale deg å snakke med fastlegen din, fortell hvordan du har det og at du trenger litt ekstra oppfølging. Legen kan sikkert fortelle deg litt mer om de ulike medisinene og deres virkning. Synd det ikke er forsket mer på dette men.. Lykke til )
FuriLaks Skrevet 20. april 2007 #3 Skrevet 20. april 2007 Sjekk relis.no eller få legen din til å høre der... Hvis det er skikkelig ille må man veie fordeler mot ulemper i forhold til medisin, det finnes hjelp å få ihvertfall!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå