Gå til innhold

er LEI av å være smokken hennes!

Anbefalte innlegg

hehe.. det er sikkert min egen feil da. men blir så sliten av det.. hun sovner kun med puppen i munnen når hun skal sove for natta. og våkne til et par ganger av at smokken har gått å satt seg på dib:P da er det inn med puppen igjen til hun sovner, og sånn går kveldene.. åh,blir litt sint på meg selv, har gjort meg en bjørnetjeneste altså..

noen tips om hvordan å få henne til å legge seg uten puppen? smokk vil hun IKKE ha, har prøvd dem alle (MAM, nuk, ortodent, cubus, silikon, latex, ja you name it..) synes hun er litt for liten for noen skrikemetode enda..

tips og råd mottas med STOR takk :)

Fortsetter under...

Lillegutt var kjempetreg med å ta smokken så vi måtte prøve lenge og jeg prøvde alle tipsene jeg kom over. Jeg kjøpte inn forskjellige type smokker, kokte de i mm, dyppet de i sukkervann etc., men ingenting hjalp. Vi fortsatte å prøve og plutselig en dag så satt den der, så det kan være lurt å fortsette å prøve, i hvert fall til dere evt. finner en annen metode å avvenne henne på.

Annonse

til anonym: hvis du leser innlegget en gang til, ser du at jeg har prøvd NUK;)

jeg gir meg ikke nei, prøver litt hver uke. hun gjør en grimase som om det er noe forferdelig ekkelt som smaker guff hver gang jeg putter den inn,. hehe..

En gang du vet hun er mett og ikke har luft i magen, kan du overlate henne til en annen. Det kan være pappaen eller bestemor f.eks. Så er deres oppgave å få henne til å sovne. De pleier å være litt mer utholdende enn oss mødre og ofte kan de finne metoder som gjør at gullet sovner uten deg. Og da er det lettere for oss å overta og "herme" etterpå når vi skal få til det samme.

Her hos oss sovnet veslejenta vår første gang uten å bli ammet da jeg bar henne rundt mens jeg snakke med mamma i telefonen. Veslejenta hylte og gråt og jeg beklaget overfor mamma, men det var noe vi bare måtte prate om der og da, så vi fortsatte tross ungeskrik og så plutselig bare sovnet vesla! Den andre gangen var da hun satt i vippestolen sin og småsutret mens jeg stresset med middagen (måtte få den ferdig før de andre barna kom hjem). Og så ble det bare brått helt stille og hun sovnet. Vippestolen er super siden den har en kant som hun kan gni ansiktet inn mot - blir like lunt og godt som hos meg (nesten da). Og så har de to episodene lært meg å høre når hun gråter fordi hun holder på å sovne til forskjell fra om hun virker som hun har vondt i magen.

Ingen av våre tre jenter har brukt smokk forresten. Vi prøvde alle mulige sorter med de to eldste, også den som heter Trøst, men nei. Denne gangen har vi ikke engang prøvd, siden vi likevel fant ut at det gikk fint uten i grunnen. Må bare fundere og prøve seg litt fram med hva som fungerer. Det kan ta tid, men så er det deilig når man slipper å måtte ile til for å putte i smokken også når de våkner om natta. Er ikke så dumt med en unge som kan sovne igjen av seg selv heller :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...