Gå til innhold

Hente medisiner fra Sverige...

Anbefalte innlegg

Hei:))

Ja i dag har vi vært i sverige og levert inn resepten min på Puregon..

Mye billigere der!!

Kommer på under 10 tusen norske kroner og her hadde det kommet på ca 12 tusen..

Men han på apoteket lurte på om dette var noe jeg skulle få noe igjen på?

Men jeg får vel ikke dekt noe som helst siden jeg er over 35 år?

Han var heller ikke sikker på om det var samme medisin som jeg fikk i Norge?!Selvfølgelig er det det sa jeg...kan da ikke være noe forskjell på dette?

Er det ampuller jeg får, uten penn?

Eller får jeg med penn eller sprøyte?

Håper noen av dere som vet noe om dette orker å svare:))

Kjempenyskjerrig og gruer meg til å begynne å stikke, begynner å stikke den 25.4, men syns det er greit å vite at jeg har det i hus..

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8975753-hente-medisiner-fra-sverige/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei optimist

Det kommer an på hvor du skal ta forsøket som avgjør om du får noe igjen eller ikke. Privat må du betale alt selv men offentlig får du

refundert det som overstiger 15000 kroner i medisiner.

Puregon er det samme i Sverige og Norge. Det var da rart at han var usikker på om det var samme medisinen. Da kunne han ikke ha levert det ut. Jeg jobber i apotek og kjenner litt til det. Medisiner er billigere i Sverige. Det lønner seg ikke for meg å reise til sverige da jeg får rabatt på medisinene. Jeg skal begynnne med puregon rundt 1. mai så da ligger jeg ikke så langt bak deg.

Skal du ikke få opplæring i stikkingen før du begynner?

Hei sn70:))

Han leverte ikke ut medisinen for den måtte begge bestilles, så den kommer på tirsdag..men han virket litt usikker ja..

Jeg skal på ciconia i Danmark jeg så siden det er privat så får jeg ikke dekket noe..det var det jeg trodde..

Jeg vet ikke om jeg får noen opplæring i stikkingen jeg..har ikke hørt noe om det i hvert fall..men skal til gynekologen min i Oslo på mandag, så jeg tenkte at kanskje jeg fikk penn eller sprøyte derfra jeg...vet ikke..

Men jeg har jobbet i hjemmesykepleien og satt insulinsprøyter så det kan vel ikke være så vanskelig?Kanskje verre å sette på seg selv men...

Skal du få opplæring?

Hvor skal du da?

Spennende tider dette her!!

Hei,

ikke kjøp medisininer i Sverige.....da får du ikke refundert noe!!! Selv om du skal gjøre dette på Ciconia, får du penger for medisiner tilbake:o) Holder selv til på Ciconia. Alle medisiner som er kjøpt i Norge,utover 15.000 kr blir dekket, for inntil 3 forsøk:o) Det står også på hjemmesidene til Ciconia. Så er nok lurere å kjøpe i Norge!! Selv om en gjør dette privat, blir det dekket. Alt utover 3 forsøk, må en dekke selv.

På Ciconia er de super hyggelige:o) Lykke til:o)

Hei Brumm:))

Jeg leste det akkurat sjøl nå jeg...

Æsj, trodde ikke jeg fikk igjen noe jeg!!

Jeg trodde også at det holdt med en stk nesespray, men har lest flere steder at om jeg sprayer 3 ganger om dagen, så holder den bare til 20 dager og jeg tror jeg skal spraye i 25 dager!! Da må jeg vel også kjøpe en flaske nesespray til da??

Lykke til:)))))

Annonse

Nesesprayen pleier å akkurat ikke holde.....er jo typisk...

Kan du avbestille det du har bestilt i Sverige?

De siste forsøkene har jeg kjøpt medisiner med mastercard og så sendt inn kvitteringer, slik at jeg får pengene tilbake før jeg betaler regningen. Men jeg har jo måttet vite hvor lenge jeg trenger medisiner, så jeg ikke har hatt for lite.

Lurt å kjøpe 2 nesesprayer!!!

Lykke til

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...