mathias05+emma08+10 Skrevet 14. april 2007 #1 Del Skrevet 14. april 2007 Det er utrolig gøy å se på utstyr til den lille. Men nesten så en drukner i forskjellige merker og vanskelig å vite hva man trenger. Noen som har kjøpt inn noe? og som har gode ideer. Jeg har kun begynt å sett på vogn. Utrolig mye å velge mellom.Har hørt mye positivt om Easywalker sky og har veldig lyst på den! Venninen min har den og den virker utrolig god og praktisk. Annet utstyr som skal kjøpes inn: -vippestol -bæresele -bilstol -seng -stellekommode Noen som har flere forslag, ideer til utstyr som er kjekt å ha? og merker som er gode... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8974982-hva-b%C3%B8r-man-ha-av-utstyr-noen-som-har-kj%C3%B8pt-inn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mortil1snart2<3 Skrevet 15. april 2007 #2 Del Skrevet 15. april 2007 Syns dette er vanskelig jeg, helt enig i at man drukner i utstyr og merker.. vanskelig å vite hva som er bra! Har vært å kjøpt dyne, laken, litt kluter å sånt:) var litt skummelt.. er bare 12 uker på vei jeg da, men det blir litt mer virkelig når ting begynner å komme i hus! Annet utstyr som skal kjøpes inn: -vippestol -bæresele -bilstol -seng -stellekommode -seng -vogn -stellebag -vognpose Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8974982-hva-b%C3%B8r-man-ha-av-utstyr-noen-som-har-kj%C3%B8pt-inn/#findComment-8977424 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranveig R Skrevet 15. april 2007 #3 Del Skrevet 15. april 2007 Ting vi hadde klart i god tid før fødselen med førstemann: * seng (billigste type frå ikea, malt kvit med blå kantar) med madrass, lammeskinn og sengetøy + sprinkelbeskyttelse * vogge (søstera mi laga på sløyden ;-p) med madrass * bilsete (Britax Babysafe, kosta ca 1700,- på utstyrsbutikk i Bergen) * barnevogn (Simo bagvogn) + Voksipose * stellekommode ("Diktad" frå ikea) * badebalje med stativ (har ikkje plass til stellekommode på badet) * og så hadde vi sjølvsgt litt klede og tynne ulltepper og bleier og stelleprodukt Ei stund etter fødselen fekk vi låne babybjörn bæresele, og i kjøpte og vippestol då småen var 2-3 mnd. Denne gongen kjem vi til å sørge for å ha skikkeleg "bæredings" i hus til ungen kjem. Babybjörn tok knekken på bekkenet mitt, og ungen trivdes heller ikkje. Då han var 3 mnd var han 7kg og for tung til at eg kunne bære han på den måten. No har eg planar om å kjøpe eit elastisk bæresjal av typen Moby Wrap http://lotusbarn.com/zcart/index.php?main_page=index&cPath=33&zenid=60ac89da149ae3d16afae9717595bedf Det skal vere bedre for den som bærer, og i og med at babyen kan ligge, eller sitte på baken (i staden for henge på bekkenet/ryggen sin som i Babybjörn), kan sjalet brukast så lenge ein vil, frå babyen er nyfødd. Vippestolen brukte ikkje forrigemann i det heile tatt, han trivdes mykje bedre med å ligge på teppet sitt på golvet og leike med babygymmen. Mitt råd er å vente med vippestol til du er sikker på at du treng den. Ungen bør jo uansett ikkje sitte så lenge i den om gongen når den er heilt liten. Det kan vere lurt å ha ein babygym eller ein uro av eitt eller anna slag når babyen er nyfødd, det er veldig spennande for ein sånn liten knott å ha noko å sjå på. Voksiposen var for oss skikkelig bom, den var stor og klumpete og upraktisk. Dei reklamerar med at den kan brukast som leiketeppe, men posen var ein støvsamlar av dimensjonar, så hadde ein hatt den på golvet berre ein gong, måtte den vaskast. Sjølv om golvet ikkje var noko skittent. Eg sydde meg ein vognpose sjølv, som eg var/er mykje meir fornøgd med. Det finst mange fine dunposar og termoposar som er billegare og lettare å halde fine enn Voksiposen. Blei langt dette, har visst eit lite snev av munndiaré når eg begynner å snakke om utstyr til babyar ) Kom på ein ting til: Når det gjeld stell, så kan du lage dine eigne våtserviettar. Dei blir billegare enn "ferdiglaga" og så er veit du med 100% sikkerhet at det ikkje er noko "svineri" i dei. Gå på apoteket og kjøp Mesoft-kompressar (10x10cm). Det er 100stk i ein pakke, og pakken kostar mellom 18 og 23kr. Finn deg ein liten plastboks med lokk, fukt ein bunke kompressar med vatn (og gjerne ein dæsj babyolje), og putt boksen i stelleveska. Enkelt og greitt ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8974982-hva-b%C3%B8r-man-ha-av-utstyr-noen-som-har-kj%C3%B8pt-inn/#findComment-8979768 Del på andre sider Flere delingsvalg…
r r r Skrevet 15. april 2007 #4 Del Skrevet 15. april 2007 En uunnværlig ting er "gulpekluter". Jeg har brukt gamle, hvite flanellsbleier. Du får kjøpt nye på Sparkjøp. De er utrolig gode. Brukt dem som stelleunderlag, som "pute" i seng og vogn, som ammekluter (begge mine har sølt noe hemningsløst ved puppen - så jeg hadde alltid en klut stappet oppi bhen under den lille slik at sølet ble fanget opp der) og som gulpekluter selvfølgelig. Ellers er det lurt å ha en mengde myke vaskekluter. Bleiene bør du kjøpe på vei hjem fra sykehuset. Da vet sikkert hvor store de må være! Med førstemann kunne vi f.eks. ikke bruke de minste bleiene. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8974982-hva-b%C3%B8r-man-ha-av-utstyr-noen-som-har-kj%C3%B8pt-inn/#findComment-8984060 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå