Gå til innhold

Go'gutten har begynnt med grøt, men hva med amminga?

Anbefalte innlegg

Hei!

Gutten min på 6,5 mnd har begynnt å spise grøt med stor appetitt, han elsker det. Får grøt på morgenen/formiddagen og på kvelden. Midt på dagen får han ofte litt fruktpurè eller lignende.

Han får pupp når han våkner, pupp en gang midt på dagen, og så prøver jeg å dytte i han en kveldspupp. Spiser også et nattmåltid enda. Innimellom orker han bare en pupp av gangen, dvs at det kan gå leeenge mellom hver pupp og jeg er nå litt redd for å miste det meste av melka. Jeg er jo vandt til å amme nesten annenhver time hele dagen helt frem til nå. Får han nok mm? Vil puppene slutte å produsere melk, eller vil det bare justere seg slik at det blir mye melk til de tidene han spiser, og lite da han ikke spiser? I starten av grøt-innføringa hadde jeg superspreng, nå er det nesten borte.

Dette er helt sikkert helt normalt, men jeg er alikevel litt bekymra jeg da, dette er så uvandt og har lyst til å amme litt lenger.

Fortsetter under...

Han får vann til grøten, ikke så mye som kommer inn, da han drikker av glass og ikke helt har skjønt teknikken enda. (Har prøvd tutekopp og det har han iallefall ikke skjønt enda) Men bleiene er godt våte. :) Han virker fornøyd og er heller litt for tung enn for lett. Tror egentlig det bare er uvandt for meg.

Hvor mye pupp får dere andres babyer som har begynnt med grøt?

Begge barna min har i den alderen fått pupp rett før hvert måltid fast føde (frokost, lunsj, middag + kvelds), i tillegg til en morgenpupp... Rundt 9-10 mnd alder har jeg begynt å amme etter måltidet, og de siste dagene nå har jeg (litt motvillig) begynt å kutte ned på ammingene siden jeg snart skal tilbake i jobb :o/

Lillegutt får nå morgenpupp når han våkner, pupp en gang i løpet av dagen (ofte etter lunsj), og så etter kvelds. Når jeg begynner å jobbe om 3 uker blir det nok kun morgen og kveld.

Pupp før hvert måltid og litt pupp etter måltidet, er det min baby får....6 mnd.

Og så massevis på natten. Men det som viser hvor mye melk/ væske som går inn er tyngden på tissebleiene.

Tror jeg må redusere litt på ammingen om natten, for lillegutt vil ikke ha noe fast føde, er sikkert mett nok av puppen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...