Gå til innhold

November: Hvilken grøt starter dere med??


2nj♥

Anbefalte innlegg

Mais, ris, hvete......eller hva startet/starter dere med??

 

Vi har ikke begynt med grøt enda, men har begynt å tenke litt på det. Regner med at vi begynner så smått når småen har passert 5 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi driver så smått og klorer med litt grøt, hvetegrøt. Hadde også mais, men den glemte jeg igjen i påsken.

Men det går greit med hvete. Gikk litt trått i begynnelsen, han skjønte ikke helt åssen han skulle spise av skjea. Nå går det mye bedre =)

Driver fortsatt i det små da, han spiser ikke så mye om gangen ennå.

Han er forresten 5 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt med å gi Malaika maisgrøt nå. Hun blir 5 mnd i morgen så da syntes jeg det var ok å begynne nå.

Lager grøten med mm. Det går ned på høykant her. Kunne gitt enda mer hvis jeg ville :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet med mais grøt, men han likte ikke den noe særlig. Så nå har vi gått over til havre grøt, han liker ikke den heller noe særlig, så det er ikke mye jeg får i han. Men håper på at han snart skal begynne å elske det..:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har startet med mais. Det går ned på høykant. Har en pakke med hvete/ris som vi skal prøve om en uke eller så.. I allefall er det tydelig at hun liker grøt MYE bedre enn fruktpure og grønnskaspure. Tror de ble litt sure og ble for mye smak. Grøten minner mer om melka tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøvde først mais og havregrøt, så hirsegrøt, så risgrøt, men han likte ingen av de. Måtte ha opp i minst 50% frukt. Så har jeg kjøpt hipp vaniljegrøt og den elsker han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte med risgrøt og så introduserte jeg maisgrøt etter et par uker. Nå veksler vi mellom de.. virket som hun ble litt lei den ene smaken. også får hun fruktpure etter grøten eller innimellom, og litt sviskesaft i det siste siden hun er hard i magen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...