Gå til innhold

November: På eget rom....


2nj♥

Anbefalte innlegg

Flytta Truls på eget rom idag. Jeg er veldig spent på hvordan det går..... -og litt vemodig er det også, men håper vi får sove litt bedre alle mann.

 

Mange som har babyen på eget rom eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går nok veldig fint skal du se:) Kan ikke d fortelle om hvordan det går da?

 

Lille her ligger på vårt rom ennå. Har bare to soverom, så det er litt som må ordnes før vi kan flytte. Får ta en tur på ikea i ferien, og begynne etterpå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det samsoving fremdeles. HS kommer til å bli kjempesur når vi kommer på 5 mnd kontr. Men det får hun bare bli,-småen er fornøyd og det er jeg og :-)

De andre ungene mine har flyttet på eget rom i 5-6 mnd alder. Bortsett fra tvillingene. De var bare 3 mnd fordi de var for store til å dele seng lengre da og vi hadde ikke plass til 2 barnesenger hos oss. Det har ikke vært noen problemer med det i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi flyttet henne på eget rom for en uke siden, å det har gått kjempebra! Våkner 1-2 ganger for å få litt pupp. Hun har ligget sammen med meg helt til nå, så det er godt å få sove uten henne oppi senga.. Men litt trist er det da..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har egentlig lyst til det nå men syns ikke noe særlig om at hun da må ligge i 1 etage og vi i 2 etage:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi samsover fremdeles, HS har kritisert dette ved hver kontroll. Skal på 5mnd kontrollen i morgen og regner med å få høre samme kritikken igjen. Jeg har lagt han litt i egen seng tidlig på kvelden, og det har gått greit. Men så våkner han i tolvtiden og da nekter han noe annet enn opp i sengen vår.

 

Dere som sier at dere får sove bedre når babyen er på eget rom, hvorfor det egentlig? Jeg kan skjønne at noen sover bedre med babyen i egen seng, men hvorfor rom? Lurt på dette en stund nå.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kritiserer HS når barnet ligger på samme rom.. det går ikke ann... Vi har 3 barn og tre soverom.. Så lille mann kommer til å sove sammen med oss i allefall frem til han er 2..... Og sier HS noe på det .. ja DA.. For pokker.. det har da ikke hun noe med... og det kan du godt si !

 

(KOzy K og Nikolai;håper dere blir med på neste trilletur:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pia- Det har vi lyst til! Må se an litt for nå er det eksamen og innleveringer fremover så jeg har en del å gjøre! Synd fordi jeg har mest lyst til å nyte været:)

 

Hs kritiserer ikke at Nikolai ligger på samme rom som oss, men i samme seng som oss. Hun er helt i mot det og tar det opp gang på gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor hører du ikke etter på hs da,når hun kritisere at barne samsover med dere? En går jo til hs for at hun skal gi råd og veileding og så for å følge opp babyen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i alle dager skal jeg høre på hs? Ja hun gir råd og veiledning men det betyr jo ikke at det er korrekt! Man kan jo ikke ukritisk ta i mot all råd man får!

 

Jeg er av den oppfatning at somsoving er best for meg, min mann og vårt barn. Så da velger vi å gjøre det. Det er mye forskning som taler for samsoving, da gjerne forskning av nyere dato. Jeg leser en del om utvikling hos barn i det jeg studerer så hvorfor skal jeg tvile på det jeg leser og høre på hs i stedet?

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører på hva hs sier, men jeg gjør ikke alt på "hennes" måte likevel. Greit å få råd og veiledning, men man må da gjøre ting slik man synes er best/fungerer best selv.....

 

Og Truls er nå tilbake på vårt rom. Var ikke helt klar for eget rom tror jeg. Fungerte bra med eldstemann da han var vel 4 mnd, men ikke med mini, så da drøyer vi det litt ja. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig skal en vudere selv og ikke stole blindt på det hs sier,det er jeg enig med deg i.Har du spurt hs hvorfor hun er så i mot det.Jeg fikk spørsmålet om vi samsov,da jeg svarte nei,sa hun ikke noe mer.

 

Det eneste jeg vet som er negativ med samsoving er faren for økt krybbedød og spesielt hvis en eller begge foreldrene røyker.

 

Det var ikke ment som kritikk for at du ikke hørte på hs,lurte bare på hvorfor.

 

Det som ogå kan være en ulempe er jo at barnet blir vant til dette og hva gjør man etterhver som barne vokser til og hvis det kanskje komme enda et,men det er sikkert slike ting en har tenkt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og fikk kritikk fra hs fordivi samsover ennå. Men det er ikke pga krybbedød. Det er fordi hs mener det vil bli så vanskelig å få henne til å sove i egen seng hvis en slutter med det senere. Vet hun kommer til å bli dritsur når jeg kommer på 5-mnd kontr på fredag og forteller at vi samsover ennå. Men det er hennes problem ikke mitt.

Heldigvis er hs veldig forsiktig med å kritisere for mye til meg. Hun skjønner det at 17 års erfaring som mamma, og 6 barn fra før det er en masse erfaring hun ikke kan konkurrere mot :o)

 

Jeg hører på det hs sier, og så blander jeg med egen erfaring og sunn fornuft så har jeg den perfekte oppskrift for meg og småen min :o)

 

Anbefalingene til hs har forandret seg hele tiden i alle disse årene jeg har vært mor. Det de sier idag er kanskje ikke det samme de sier om 3-4 år. :-)

Når det gjelder samsovingen, så er det vi risikerer det er å få et veldig trygt og fint barn ;oP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat det samme tenker jeg lucky7, at jeg får et veldig trygt og fint barn. Og jeg ser at han er trygg og blid så noe jeg gjør er sikkert riktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuppa her har sovet oppi senga vår HVER natt siden vi kom hjem fra sykehuset, men da vi flyttet henne på eget rom var det ikke ett pip fra henne! Ikke noe problem! ..Dessuten har jeg lest at det er bedre at de sover hele natten oppi senga til foreldrene, enn at de blir "belønnet" med å få det når de våkner i senga si sjøl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg er teit nå,men hva mener du med at de blir "belønnet" med å få det når de våkner i senga si sjøl???Hva slags belønning er det de får???Jeg belønner ikke gutten min i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betyr vel at det er kos å få komme oppi senga til mor og far sikkert! Sånn at de heller vil ligge der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok,du mener at når barnet våkner tar foreldrene dem opp i senga si og det virker som belønning.Tror ikke at jeg har hodet med helt for tiden,kunne nesten tro at jeg var gravid igjen*ler*

 

Hos meg er sjeldent at barn får komme opp i senga.Det er de voksne sitt sted.En plass må vi ha vår private tid.Selvfølgelig,er barne sykt eller redd for noe,må en jo vike unna det.Har også lest at det er lurt å gjøre det slik,med tanke på at en også er kjærester ikke bare foreldre,men jeg ser også at andre tenker anderledes og hver må gjøre slik som de føler er rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er glad vi har fått senga for oss selv igjen ja.. Funka veldig bra å samsove, men nå er det heldigvis slutt!=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...