Gå til innhold

Oppdatering. Nå har vi vært i samtale med hs og omsorgsarbeidern.

Anbefalte innlegg

Det blir til at hun kommer hjem til oss og er her hele onsdagen. På møtet i går fortalte jeg all min tvil, og de forstår meg godt. De har jo ingen erfaring med noe slikt som dette før (HS hadde aldri vært borti det før). Vi ble enige om at lite forsøk, men jeg kan si stopp og avbryte når som helst. Jeg har ikke så stor tro på at dette skal fungere.

I dag har vi bare gitt henne flaske hele dagen, og hun spiste ganske nøyaktig 300 ml fra hun stod opp og til hun la seg. Og da har vi stappet inn flasken hele dagen, og pushet henne til å spise så mye som mulig. Iløpet av et døgn skal hun (regnet etter vekt) spise 750-800 ml.

Nå vet jeg jo ikke hvor mye hun spiser om natten (stort sett to måltider), men det er jo uansett ikke 500 ml! Dermed vet jeg jo at hun spiser MYE mindre enn hun burde gjøre. Fatter ikke hva jeg skal gjøre. Hvordan skal man liksom få mat i en unge som IKKe vil spise? Jeg har MASSE melk, så det ikke det som er problemet. Uff. Er så lei meg nå. Noen som kan trøste meg eller gi meg tips???

Fortsetter under...

har desverre ingen tips, men kan prøve å trøste. Det kommer sikkert til å gå seg til. Du sier jo at du merker bitteliten bedring, hold på troen - tro kan flytte fjell..... kommer til å ta tid, men det er bestandig lys i tunnellen. Jeg krysser alle fingre jeg kommer borti (mine, mannen min sine og Oliver sine) for at dere skal få dette til snart. *håpe håpe*

Jeg har heller dessverre ingen tips eller gode råd.. Bare mange varme tanker. Føler så med deg, og skjønner godt det sliter på dere alle. Og 300 ml er jo ingenting... Håper sånn det bedrer seg snart!

Skal krysse masse fingre her, jeg også

Klem

Har dessverre ingen råd, men masse trøst kan jeg gi :) Husk at formen til knøttene skifter så fort når de er så små, det KAN hende at dette er en av de berømte "en fase hun er gjennom" og at det blir bedre etterhvert... og det er jo positivt at de tar deg på alvor ihelsevesenet om ikke annet :)

Ønsker dere lykke til framover, sender masse klemmer fra ka-ping-heimen!

Åh... dette styret gikk vi igjennom i påsken. Hadde puppenekt og matnekt - ufattelig slitsomt!!!

Her gikk det først bedre når vi rett og slett ikke orket å pushe henne lengre. Vi ventet og ventet, og etter 5-6 timer (en gang 7 timer) spiste hun, og da spiste hun maaaaasse (over 150 ml). Det skjer fortsatt at hun ikke vil spise, og jeg tror det kommer av at trykket i puppen er så alt for høyt for henne, så hun blir skremt fordi hun ikke klarer å svelge unna. Har jo lest at du også har samme melkemengde som meg, så det er kanskje samme problemet hos dere? Send meg gjerne en pm, så skal jeg prøve å svare etter beste evne.

Glemte å skrive at det nå virker som det holder på å stabilisere seg på mat ca hver 3-4 time igjen, så det begynner å gi seg. Hjelper ikke at datteren min har kolikk i tillegg...

Annonse

Hørtes ikke noe morsomt ut dette! Men har du ringt ammehjelpen/ammeklinikken? Det står så ofte at man ikke skal presse på barna pupp, tenker at dette kan gjøre de enda mer matlei, men det blir jo bare synsing.

Min helsesøster er ikke av de flinkeste, så jeg har mistet litt tilitten til henne. Du skrev jo at din helsesøster ikke hadde vært borti noe slikt, mens de på ammeklinikken (St Olavs hospital) har jo mye mer spesifikk erfaring med slike problemer. Finnes vel flere slike ammehjelper/-klinikker rundt omkring i landet. Jeg ville ringt de i tillegg, det skader i allefall ikke. Lykke til! Håper det ordner seg for dere!

Jeg har daglig vært i kontakt med tre ammehjelpere jeg kjenner personlig, pluss amme og ernæringsekspert på riksen. Nå er vi som du kanskje ser av et annet innlegg innlagt på st.olavs

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...