Gå til innhold

Hvilken vogn skal vi velge?? OTH eller FTK...??? Ønsker MANGE svar:-)

ole brum:-)

Anbefalte innlegg

Vi har vel bestemt oss for at det blir en av de to typene. Eller er det noen andre som har noen å anbefale? HAr sett på Teutonia sin og Emaljunga sin, men de var fryktelig tung å kjøre.

Noen som har efaring med OTH eller FTK??

OTH virket lett og grei, men fryktelig små begger!!. Vi venter tvillinger i oktober, og da trenger vi litt plass til varme klær! Men vi så at det var litt større plass hvis vi valgte en dobbel begg.

FTK virket som beggene var litt større... Og i den vognen kunne man også bruke softbag hvis man ønsket det. Hardbaggene virket litt mer lunere også ved at det var en liten kant på kalesjen man kunne trekke ned. Man kunne også justere håndtaket på denne vognen, og det kunne man ikke på OTH sin. Det negative her var at den var litt knotete når man skulle justere ryggen og det var kun tre justeringstrinn på ryggen. Denne vognen var også 1-2 kg tyngre enn OTH sin.

Noen som vet om man kan få solbeskyttelse trekk til tvillingvognen til OTH? Ser i brosjyren at man kan få det til den enkle OTH vognen. Har en jente fra før og vet hvor irriterende det er å la ungen få sol i fjeset!!

Jeg hadde blitt veldig glad hvis noen hadde kunne gi meg flere grunner for eller imot å kjøpe en av disse vognene, evt. en annen tvillingvogn:-)

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har ikke prøvd noen av de, men har vært der du er og bestemte meg tilslutt for oth. Rett og slett fordi jeg synes den er finest av de to og fordi jeg ønsket dobbelbag.

Har bestilt den på babyjungle.nl og får den i begynnelsen av juni. Den er utsolgt over alt. Har bestilt håndtak forlenger, siden sambo er veldig høy. Selv er jeg 174 og synes den har helt grei høyde. Valgte dobbelbag i håp om at de kan bruke den lenger.

Ja, det finnes solbeskyttelse til vognen.

Synes ingen av tvillingvognene jeg har sett er optimal. Oth ville kanskje vært det dersom det gikk ann å snu den. Liker ikke at jeg skal ha de fra meg i starten...Kommer til å titte forann hele tiden:)

Sikkert noen som kan hjelpe deg mer. Lykke til med valget!

Først, gratulerer:) Venter selv også tvillinger i oktober:)

Vi har allerede bestemt oss for vogn.

Vi går for en TFK twinner twist med hardbagger i første omgang. Vi får jo høst og vinter bebiser, så vil at de skal ligge best mulig beskyttet mot vær og vind.

Vi liker det at tfk sin vogn er så allsidig, lettstyrt, enkel å pakke sammen/åpne og masse kjekke finesser.

www.trendsforkids.de har en kjekk illustrasjons video av vognene sine. Ta en kikk:)

Lykke til:)

Jeg fikk min OTH på torsdag, er veldig fornøyd. Den er så lett å håndtere, lett å slå sammen, lett å ta baggene av og på (jeg har to bagger) og den veier lite.

Er det mulig?!74:

Jeg forstår ikke hva du mener når du sier at tvillingene ligger fra deg i begynnelsen? Baggen er vel i mot deg, det er sportsvogndelen som er i fra deg. Sånn er det i alle fall på min og jeg trodde ikke det var forskjell på akkuratt det på 1 stor eller 2 små bagger?

Uansett, jeg er veldig fornøyd. Mine gutter kommer i juni og jeg har kjøpt dyner til å ha i vogna. Skal ha skinnposer når jeg går over til sportsvogndelen, sikkert i oktober/november når de er 4-5 mnd gamle. Da vil baggene være for små og guttene sikkert ikke så interessert i å ligge flatt.

Skulle jeg hatt senere i høst hadde jeg nok valgt dobbelbag med plass til 2 skinnposer i, det er det ikke plass til i de små single bagene. Men det er enklere å håndtere de små bagene, en stor bag er ganske tung og vanskelig å bære med seg og du må pakke ungene i bagen etter at du har satt den på vogna for ellers kan det bli veldig tungt å få den på!

Dette var bare mine meninger! Alt i alt er jeg veldig fornøyd med mitt sjokoladebrune vidunder som står i stua!

Lykke til med valget!

Vi har valgt OTH med dobbel bag, termin i mai, så det er forhåpentlig vis ikke så lenge før jeg få tatt den i bruk.. Vi brukte mange lørdager på å se på vogner, slå sammen og prøvde de i bilen før vi bestemte oss. vi synest OTH var den letteste å slå sammen, lett å få i bilen, og lett å få opp. vi synest og at de skal få ligge inn til hverandre så lenge så mulig derfor valgte vi dobbel bag. vi har ikke behov for å bære baggen inn i huse. hadde jeg måtte de hadde vi nok valgt 2 enkle, for jeg tror det blir tungt å bære en stor med 2 små oppi. Vi er til nå veldig fornøyd med vogne. er et minus at de ikke kan sitte mot oss, men vi synest alt det andre teller opp for det.

Annonse

Vi har også vært inom de fleste vogntyper. Hadde helt bestemt meg for easy duowalker, men så syntes jeg det ble så dumt å ha babyene fra meg. Dersom man bruker hardbager til den har du dem i mot deg. Men vi kunne ikke ha hardbager på grunn av liten plass i bilen. Så vi landet til slutt på emmaljunga cerox 360. En helt ny model med svinbare hjul foran, tar liten plass i bilen. Kan brukes i begge kjøreretninger. Har mykbager i når de er nyfødt og bruker den til kjørepose senere. Den har litt mindre mål enn andre vogner. Er fem cm smalere per unge enn andre vogner, men dersom det blir et problem bytter vi vogn senere. Vi er kejmpefornøyd foreløpig. Men har jo kun blitt brukt til beundring i gangen siden guttene ikke kommer før i mai(kanskje april) Men den er veldig fin å se på altså.

Vi har nå brukt vår OTH i to måneder, og er svært godt fornøyd. Valgte to enkle bag'er av den enkle grunn at jeg ikke fikk dobbel-bag i den fargen jeg ville ha... Synes at det er helt uproblematisk med enkle bag'er, i alle fall siden mine jenter skal bruke den i sommerhalvåret. Har lammeskinn i bunnen, dette dekker også godt opp over sidene på bag'ene. Bruker babyteppe i ull oppå. Vil tro at denne løsningen fungerer greit også i vinterhalvåret, for de av dere som vil ha enkle bag'er med tanke på håndtering.

Vognen er helt fantastisk i bruk, besteforeldrene slåss om å få trille den :-)

Hei

Vi stod også mellom OTH og TFK... Vi valgte TFK av disse grunner..

1 større bagger (enklere med 2 bager enn en stor da den er litt vanskelig å bære såmt plassere i bilen...

2. justerbart styre (høydeforskjell på min mann og meg, forlengeren til OTH er noe tull..)

3. bedre bremser på TFK, her er det skive bremser mens på OTH simpel stang...(den røk på min singel vogn....)

4 TFK blir mindre sammenlagt i bilen da den brettes i 3, mens OTH bare blir 2 cm kortere, men flatere da, men tar jo hele baggasjerommet...

5. TFK har lengre rygg på sportsdelen, mer slitesterkt stoff og bredere seter...(Singel oth vognen byttet jeg trekk på 2 ganger..)

6. håndbrems på TFK, utrolig deilig i nedoverbakker!!!

Lykke til med vognvalg, Se også på EASYWALKER sin duo walker, fine store bagger og blir liten sammenlagt... Dessuten er den mye rimeligere...

Jeg har dessuten rimelige TFK bagger til salgs... 1200 kroner for begge, farge Marine!

Annonse

Hei

Man kommer inn alle dører med vognen, jeg har ikke erfart å ikke komme inn noen dører ihvertfall! Den er 78 cm bred..

Jeg bor i asker, kan sende baggene ligger i orginaleksen og kan sendes.

De er lite og pent brukt, mine var veldig premature så vi fikk ikke gå ut så mye i begynnelsen, mest brukt til helsestasjonen. ikke ute i regn eller sne (eller vind for den skyld.. he he)

Hvis du er interessert skriv til [email protected]

Jeg ville helt klart tatt TFK, jeg har ikke angret et sekund!

JEG ER SKIKKELIG VOGNGAL....Første sønnen min hadde 7(!!!) vogner... Men jeg har fortsatt ikke byttet ut TFK'en da det for meg ikke finnes noen like gode alternativer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...