Gå til innhold

1. skritt på vei mot ny baby...

Anbefalte innlegg

I dag har jeg vært på apoteket og kjøpt folsyre, så nå føler jeg at jeg er i gang! Må vente en mnd med å starte prøvingen pga at jeg er privat næringsdrivende og akkurat har opprettet tilleggsforsikring for å få full uttelling på foreldrepenger. Litt snålt å spise folsyre og minipiller samtidig, men må man så må man....

Håper på å slutte med pilla rundt 1. mai, og heller bruke kondom noen uker, slik at kroppen er "ren" for medikamenter og syklusen forhåpentlig er i normalg gjenge. Det siste året har det ikke vært noe styr på noe. Syklus er faktisk et helt ukjent begrep. Men de gangene jeg har vært uten piller har kroppen gått som ei klokke, så jeg satser på at den er raskt på plass denne gangen også.

Men sist tok det 10 pp før spiren satt, så jeg forventer nok ikke å bli gravid på et blunk denne gangen heller. Har bestillt en mengde el-tester da (Har ikke brukt det før) så sjansen for å treffe på tidspunktet er i alle fall til stede.

Lykke til alle prøvere!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8972453-1-skritt-p%C3%A5-vei-mot-ny-baby/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, når man setter i gang med å knaske folsyre føles det som om man er i gang, ja. Er det noen grunn til at du ikke slutter på minipilla nå med en gang, ta ut et brett eller noe? For hvis det ikke er det ville jeg ha slutta med en gang og heller overlevd et par uker ekstra med kondom... Så er det enda mer sikker på at alle hormonene er helt ute når dere skal begynne å prøve. Haha, men så kommer det fra ei som tok ut p-staven 5 mnd før det ble prøving, kan vel tenkes at ikke alle er like utålmodig som meg. ; )

Har prøvd el-tester en syklus selv, synes strimlene funka helt fint. Så satser på det framover, må bare bli kvitt tr først! Var det 1. juni du helst burde klare å vente til? Hehe, blir spennende å høre om dere går for en tyvstart i mai eller ikke. ; ) Lykke til i alle fall! : )

Hei igjen.

Erfaringsmessig er kroppen kjapt i rute etter pillslutt. har sluttet et par ganger i forsøk på å få kustus på syklusen. Etter 3-4 mnd konstant småblødning var det på tide å stoppe opp litt. da viste det seg at kroppen funka som den skulle allerede etter få dager uten piller. Nå går jeg på minipiller, som er mye "svakere" enn allminnelige p-piller, så jeg satser på å holde ut noen uker til. Mannen min er vel heller ikke overvettiges klar for å bli far på nytt, da han er av den oppfatning at 2 er det ultimate tallet. tenkte bruke resten av denne måneden på bearbeiding, og da passer det litt dårlig med å komme slepende med kondomene før han er helt innstillt på at det blir som kona har tenkt :-) Han er på gli altså... :-)

Økonomisk sett får vi knipe igjen til rundt 1. juni. Får se hva våren bringer. God prøving til deg og!

Haha, jeg ser for meg deg som sniker innpå en folsyretablett i ny og ne! Neida, men skjønner godt at det ikke er det lureste trikset å dra fram en gummihatt hvis du er i ferd med å overtale han. Så bra at syklusene dine hopper rett inn i riktig spor etter pilleslutt, det er jo helt ypperlig!

Våren er en super tid for små spirer, og er det en tid mannen kommer på glid så må det jo være da! : )

Ja, ikke sant. Vi har hatt oss noen samtaler da, men jeg mistenker ham bare for å hale det ut i tid, samtidig som han er innstillt på at det blir en knert til. Det var vel en del av pakkeløsnigen da han ble gift. Han visste at jeg ville ha mange barn, så det kommer ikke som noen overraskelse. Men jeg lover å ikke mase mer når 3. mann er i boks!

Hva med deg? Hvor er du i løypa?

Her er vi veldig enige om å prøve på nr 2, tass har akkurat rundet året. Men syklusen er på bærtur foreløpig, varierer mellom 4 og 7 uker... Siste var på 33 dager, så det kan hende den er i ferd med å normalisere seg. Har ikke prøvd helt iherdig foreløpig, men fra denne pp blir det action! (Ville gjerne jobbe nærmere ett år før jeg evt forsvant ut i perm igjen.) El-tester ligger klare, så nå er det bare å vente på at tr drar sin vei igjen. :)

Hos oss er det omvendt, mannen har alltid tenkt at tre er passe, mens jeg har tenkt to. Meeeen, nå som vi har fått en må jeg si at det ikke er utenkelig med flere enn to. Hehe, men det er jo langt fram i tid, først får vi prøve på nr 2!

Hvis han er innstilt på en til, og du bearbeider han for tiden, så har jeg vanskelig for å se for meg at han drar fram kondom når du faktisk slutter på pilla! Da må han jo gjøre noe aktivt for å hale ut tiden. ; )

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...