Gå til innhold

Barn i magen (men ikke min mage)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er snart pappa!!!

Egentlig burde ungen kommet 8. april, men nei da... Hun har visst bestemt seg for å holde meg og mor våkne og ventende noen netter og dager til..

Dette er til å bli gal av!

Jeg skjønner at det er fryktelig tungt og slitsomt å gå rundt høygravid, både psykisk og fysisk.

For meg blir det mest psykisk, og det er så vanskelig å være "tilskuer" i en slik periode. Det er helt forferdelig når min kjære har vonde kynnere og jeg kan ikke annet enn å si at jeg forstår og trøste så godt jeg kan.

Men, jeg forstår virkelig ikke hvor vondt det egentlig gjør, og det kommer jeg aldri til å fatte!

Jeg får i denne perioden et nytt syn på jenter og damer og kvinner og sånn.. Og jeg vil si til alle dere som går rundt og venter barn: Dere gjør akkurat nå verdens viktigste og ikke minst tyngte jobb. Og jeg har nå enorm respekt for hva dere gjør! Vi menn er på en måte ferdig med vårt arbeid for 40 uker siden. i allefall sett fra naturens side.

Jeg mener for all del ikke at jobben vår er over, så ikke misforså meg.

Jeg ville bare dele noen ord...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

synes det var utrolig fint sakt av deg =)

Skrevet

Tenk hadde alle menn der ute tenkt som deg. Da hadde det vært fint :)

Skal ikke klage på min mann, han var støttende han, men jeg synes jeg hører om så mange som ikke får så mye støtte gjennom svangerskapet. Derfor all ære til ditt innlegg.

Lykke til med fødselen. Dere kan glede dere for det er en så utrolig stor og fantastisk opplevelse. Livet blir snudd på hodet, men på en svært så positiv måte :)

Skrevet

det var veldig fint sagt "ung mann" skulle vært fler som deg!

Skrevet

Nå ble jeg så glad av å lese et så godt innlegg av en mann. Du blir sikkert en flott far!

Det er fint at du ser at det er en jobb å gå gravid og føde, men du vet sikkert at den største jobben kommer, og her har jeg noen kommentarer.

Jeg vil gjerne si til deg også at det er mye som skjer med kvinnen i tiden etter fødselen, spesielt de første ukene. Dette har med hormoner og følelser å gjøre. Hun kommer til å være veldig sårbar og kanskje redd for mange ulike ting. Da er det viktig å være støttende, noe jeg er sikker på du vil klare kjempefint. I tillegg kommer det rent praktiske, som kanskje er lettere å forholde seg til; du skal ordne mat, gi henne drikke når hun sitter med babyen konstant på ammeputa, hjelpe henne slik at hun har det bra. Ta deg av babyen så hun får tatt en dusj. Så kommer hverdagen, du skal i jobb igjen. Rådet her er å fortsette å være lydhør, kommunisere og være nær hverandre så langt det er mulig.

Jeg vil si at mannen er utrolig viktig for kvinnen i tiden som kommer. Jeg vet ikke hva jeg hadde gjort uten min støttende mann. Begge er viktige!

Lykke til, du virker som en flott mann og far.

Skrevet

Jøss, det synes jeg var kjempefint sagt av deg:)

Skrevet

Nå ble jeg utrolig imponert! Din kone/samboer kan være stolt av deg og bør være glad for å ha en som deg!

• 8 måneder senere...
Skrevet

hvo kan menner tenek slik oioi ble rørt ja det er en tung jobb. å enda tyrngre få dem ut :)

Skrevet

Koselig inlegg. Hadde ikke trodd det skulle komme fra en mann;)

• 1 måned senere...
Skrevet

Må bare dytte dette innlegget opp på siden igjen så det ikke forsvinner. Synes dette var så fint sagt jeg av han som er blitt pappa for snart ett år siden. (,")

Og må bare legge til at det er ikke bare lett for dere som går å venter på å bli pappa heller...

• 3 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...
Skrevet

Skulle ønske det gikk an å "bruke" deg til å smitte vær eneste mann til å tenke som deg!!! :))

• 8 måneder senere...
Skrevet

Gratulerer du har forstått:) Din samboer er heldig, dere burde være lykkelig over dere har, det er få som deg!

• 3 uker senere...
Skrevet

hihi.. synes det er litt artig at et innlegg som er skrevet for 2 år siden fortsatt blir kommentert på :P men det var et veldig bra innlegg da.. :)

• 1 måned senere...
Skrevet

e vi sikker på at dette innlegget er skrevet av en mann??? ;)

• 1 måned senere...
Skrevet

Nåååw akkurat hva jeg trengte å høre nå... ble helt rørt jeg:) *snufs*

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg fikk tårer i øynene :)

• 4 uker senere...
Skrevet

Kan det godt ha vært en mann som har skrevet dette!! Min mann tenker slikt. Det finnes mange menn der ute som faktisk støtter og hjelper sine partnere gjennom en graviditet. De fleste menn som jeg kjenner gjør nettopp det og er ikke redd for å si det.

Skrevet

Min mann takker meg OFTE for "jobben" jeg gjør ved å bære fram hans barn...

• 2 uker senere...
Skrevet

I tillegg (bare måtte skrive noe her) er det faktisk noen menn som meg, som går å venter på sin kjæres barn, gleder seg og er forbredt på jobben som kommer som pappa, selv om det er en annen manns barn i mors mage...

• 2 uker senere...
Skrevet

jeg vil også ha en mann som vil være far til mitt "farløse" barn!!

• 1 måned senere...
Skrevet

Hipp hurra for deg!!! =o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...