Gå til innhold

Vanlig å bli sykemeldt pga vanlig svangerskapskvalme?

Anbefalte innlegg

Hei, er det vanlig å bli sykemeldt hvis du sliter med normal svangerskapskvalme (ikke ekstrem)? Hva om man spyr overalt på bussen, på jobben etc, ikke særlig koselig? Har man litt kontroll over spyingen, eller er det mer ukontrollert og kan komme når som helst hvor som helst? Vil jo være hemmende for jobb og normalt hverdagsliv og sosialt liv....

mega

Fortsetter under...

Hva mener du med vanlig svangerskapskvalme? At man er kvalm og morgenen og kaster opp da, så ferdig med det? eller er det vanlig å være kvalm hele dagen og du kan kaste opp når som helst?

Jeg kastet opp flere ganger om dagen i perioder, spesielt under stress på jobben. Gikk og var kvalm hele dagen. Var helt utslitt av kvalme og oppkast så jeg ble sykemeldt for en periode.

Jeg er ekstremt kvalm, men kaster svært lite opp nettopp fordi jeg kan ta det med ro fordi jeg er sykemeldt. På min jobb kunne jeg ikke ha flydd rundt og kasta opp, men jeg synes så absolutt du burde be om sykemelding, eller aktiv sykemelding hvis du klarer det.

• 1 måned senere...

jeg ER sykemeldt på grunn av akkurat dette! var hos legen på tirsdag, jobber i et salgsrelatert yrke hvor jeg er nødt å gi hundre prosent hele tiden mens jeg er på jobb og det nytter absolutt ikke når man er kvalm,uggen og sliten. fikk 2 ukers sykemelding og skal def. ha lenger hvis jeg ikke blir bedre,kan nevnes at jeg går over i uke 9 i morra og ellers har ei prinsesse på 3 1/2 hjemme da min mann er sjøoffiser og mye borte, alt krever sitt av energi så ta vare på deg og den lille du har inni deg, ikke tenk på hva andre sier! Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...