Gå til innhold

Tar det lenger tid å kjenne spark når man er tjukk?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

heia geimar,vi har termin med bare noen dager imellom vi ser jeg;) har også lurt på dette...er usikker om jeg har kjent spark eller ikke...siden jeg ikke hvet hva jeg skal kjenne etter...blir jo littt betenkt når alle skriver at de kjente spark fra uke 12...og jeg som er i uke 21 ikke er sikker...så jeg hvet ikke om ekstra kilo på magen har noe å bety for spark..men tenker kanskje at det har det...babyen må jo sparke igjennom et ekstra lag lissom...men jeg er ikke sikkert altså...gleder meg til jeg kjenner tydelige spark,slik at jeg slipper å gå å tvile...men det kommer nok det å...

høres ikke logisk ut, for de første tegnene på liv kjenner man jo inni seg, ikke utenpå:) Jeg kjenner ikke noe utenpå magen, men inni er det jo litt leamus.

Jeg har et spekklag, og har kjent liv lenge... det er vel individuelt. Men husk at her inne kan det virke som en konkurranse om hvor tidlig man kjenner liv:))

Det er veldig individuelt for alle når en kjenner spark. Tror ikke at litt polstring skal ha noe å si i utgangspunktet. Dette er jo berøring fra innsiden. Jeg veide 103 kg fordelt på 182 cm da jeg ble gravid. Kjente første lille "boble" i uke 15, så ble det stille til uke 17 hvor jeg kjente litt igjen, og fra uke 19 så kjente jeg hver dag. Mannen min kjente første gang på utsiden 20+2.

Og dette var ikke for å "skryte" over hvor tidlig det var jeg kjente:) Er bare så forskjellig fra menneske til menneske. Og jeg er jo da et bevis på at konklusjonen om at tjukke kjenner tidligere liv mest sannsynelig ikke stemmer:)

Hilsen anonym over...

Annonse

Gjest Ut på tur

Jeg er i uke 23 i følge BIM har kjent konkrete spark de siste to ukene tenker jeg. På utsiden kjente jeg første gang for en uke siden. Men det kjenner jeg skjelden.. og det er nok litt pga polstringa for den sparker jo ikke så hart enda. Frem til jeg kjente helt konkrete spark kjente jeg bare litt "uro" i magen som var vanskelig å definere. Og noen ganger litt som om det var fisk (dersom du har svømt med fisk noen gang da ;)

Jeg tror det er fra uke 25 vi skal kjenne liv jeg. men er ikke helt sikker.

Tror nok ikke magefettet har så mye å si, men hvor morkaka ligger kan være avgjørende.

Med førstemann tørte jeg ikke å si noe da jeg kjente liv i uke 14, for da kom vel folk til å si jeg var gal... Og i ettertid er det flere som har sagt det... Men det var liv.

På UL fortale Jordmor at morkaka lå inn mot ryggen, altså ingen hinder forran.

De som har morkaka forran, kan ofte gå helt til uke 25 før de kjenner liv i det hele tatt, fordi ungen sparker rett i morkaka.

Tilsvarende hvis ungen sparker mot ryggen, da kjennes det heller ikke særlig godt.

Husker du hva de sa på UL? Tror det skal være notert på papirene også.

(Dette var heller ikke ment som skryt)

hehe....det er da selfølgelig lov til å skryte litt;)

når jeg var på ul,så hadde jeg ei skikkelig bitch til jormor..og hu sa med en frekk tone "ja,det går nok noen uker før du kjenner liv..",og det var uten at jeg hadde spurt om temaet...og jeg har ikke morkaka plassert foran eller noe...ble litt småsnurt når hun sa det, var der for 3 uker siden..og i de siste dagene har jeg kjent noe jeg kan tro er bevegelser fra bebisen..men jeg er veldig usikker,siden hun sa at det kom til å ta flere uker...menmen...var hos ny ultralyd i dag da,alt bra,og da var jeg til en lege,han var kjempe kos,og sa at jeg mest sannsynelig hadde kjent bebisen..så det så;)!!

Hei

Jeg er tjukk nå, og var tjukk da jeg venta nr 1 også.om Og hvorvidt man er tyjukk eller mager har ikke noe å si når det gjelder om man kjenner spark eller ikke. Når babyen føler for å begynne å sparke, vil du garantert kjenne det. Du vil også kjenne når babyen hikker, noe som skjer ganske ofte.

Lykke til videre :)

Jeg er overvektig og kjente liv i uke 15. Er førstegangs. I begynnelsen kjente jeg det best da jeg lå på magen. Når jeg lener meg mot data'n kjenner jeg det veldig gått. Er nå i uke 19 og kjente så mye liv da jeg var på butikken i går, måtte le... Noen ganger kjennes det ut som om h*n kiler meg på innsiden.

jeg er 19 + 1 og jeg kjente spark for første gang i går.

var hos legen i går og da viste vekta 112 kg, så har nok ikke så mye med det å gjøre tror jeg:)

kommer nok snart, hvis det er første gang så er det visst vanlig å ikke kjenne noe før uke 19 - 24, så det er bare å smøre seg med tålmodighet og glede seg masse til og når det kommer:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...