Gå til innhold

Gjør jeg feil ved å legge henne til brystet så ofte?

Anbefalte innlegg

Hun er nå 4 uker, og fram til for en uke siden, ammet jeg ca hver 3. time... (Hun sov ca 3 timer mellom hver gang)

Nå er hun mer våken, og med en gang hun skriker litt, gir jeg henne pupp. Da blir hun stille og hun ser fornøyd ut... Trenger bare rundt 10 minutter før hun synes det er bra. Kan gå bare en time mellom disse korte ammingene.

Har også tre-fire "rutine-amminger" i løpet av dagen...

Er hun sulten, eller kan det være noe annet hun skriker for? Hun slutter som sagt å skrike når hun får pupp, men jeg synes det er så ofte. Ikke kommer det opp noe særlig heller...

Fortsetter under...

jeg gjør også dette, og har også lurt på om jeg er for snar til å ty til puppen når hun er misfornøyd. Men, hvis bleia er tørr, og hun ikke er trøtt, og det ikke virker som smertegråt, og hun fremdeles sutrer er det veldig fristende å prøve med pupp for å se om hun er småsulten.. bør vi holde igjen på mating på sånne små, for å unngå at de blir tjukke da?

Jeg har gjort det sånn også. Dersom alt annet var utelukket og han var forsatt misfornøyd, selv om han nesten akkurat hadde spist, så la jeg han til igjen. Puppen er super som trøst, varme og kos også. Jeg har brukt den for alt det er verdt! Har hørt at babyer som kun får mm ikke blir kalt overvektige. "Ruggen" min er stor, men det er bare godt =) Da har han mer å gå på når han skal i gang med krabbing.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...