babygullz <3 vilde Skrevet 14. april 2007 #1 Skrevet 14. april 2007 kirurgisk inngrep? har lest et sted at sjansene er mindre enn 1 %.... men jeg lurer på om den 1 % har forekommet, og i NOrge?? noen som vet?
makrellen 3.barnsmamma Skrevet 14. april 2007 #2 Skrevet 14. april 2007 Ja, man kan bli infertil av abort, og ja det forekommer her i norge, men som du nevner over så er sjansene svært små for at det skjer. En kirurgisk abort er et inngrep og alle inngrep har en viss sjanse for komplikasjoner, både under og etter inngrepet. Arr-dannelse på og i egglederne er den mest vanlige komplikasjonen under en slik abort. Men som jeg sa, det er svært sjeldent at det forekommer.
babygullz <3 vilde Skrevet 14. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 14. april 2007 disse komplikasjonene, vil di gi noen "symptomer", f.eks. en betennelse, eller unormal blødning?? hvordan finner man ut at d er arr-dannelse og sånn da?? vanlig gynekolog, eller innvendig UL? og har man rett på sjekk etter et slikt inngrep? jeg tok abort når jeg var 17...og er redd for at det kansje kan være grunnen til at jeg ikke er blitt gravid enda? (prøvd i 1 år) jeg hadde ikke vondt etter aborten, og blødde vel normalt i ca. 7 uker ... jeg var aldri på noen sjekk etterpå, men lurer på om jeg kan få det nå? selv om det er gått flere år?? hvor kan jeg eventuelt få d?
Madam-mim Skrevet 14. april 2007 #4 Skrevet 14. april 2007 Man kan bli steril av infeksjon. Men da får man (høy) feber etter inngrepet. Hvis du ikke hadde det, har du nok ikke hatt noen betennelse. arr-dannelse har jeg ikke noen peil på. har du spurt gyn om du kan bli hevist til lapraskopi, der sjekker de eggstokker og eggledere. jeg hadde selv en abort da jeg var 17, og tok lap nå i februar. alt var åpent, og hadde ingen arrdannelser. er en del av utredning. hvor lenge har dere vært prøvere?
babygullz <3 vilde Skrevet 14. april 2007 Forfatter #5 Skrevet 14. april 2007 ninen84: takk for svar... jeg har ikke spurt legen/gyn om lap. men, hvis jeg gjør det nå? og forklarer situasjonen, med aborten osv.. får jeg bli henvist da?? begynte forresten mens/ spotting idag, først kom ferskt blod, så lysebrunrosa spotting. har ikm den 18(!!!) så nå får jeg altså mensen 4 dager før tiden.... har til vanlig 32 dager syklus... men nå er d bare gått 28 dager... hadde beregnet EL den 5 april... så er 10 DPO...
Madam-mim Skrevet 15. april 2007 #6 Skrevet 15. april 2007 Jeg ville spurt legen om å bli hevist til gyn hvis dere har prøvd i nærmere et år eller mer. hvis ikke skal det ikke være noen grunn til bekymring. EL kan forresten komme tidligere eller senere i syklusen fra gang til gang. Du kan jo starte med EL-tester fra dag 10 hvis du ikke allerede gjør det da. Du hadde tydeligvis EL tidligere denne mnd. Håper det ordner seg for dere. Lykke til:)
babygullz <3 vilde Skrevet 15. april 2007 Forfatter #7 Skrevet 15. april 2007 vi har prøvd siden april 2006. så er gått over ett år nå... angåeende EL, så hadde jeg litt el-slim i den fruktbare perioden... så jeg tror el var der når den skulle.... hadde i allefall ikke el tidligere. da hadde jeg merket d. sjekker tappen og sekret hver dag...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå