Gå til innhold

Noen med stoffskifteproblemer her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har det, og har lest at det da kan være vanskeligere å bli gravid + at det er større sjans for abort.

Legen min sier at dette har han aldri hørt om.

Hmmffrrr...noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har og har ikke hatt noen problemer med å bli gravid, heller aldri hatt en abort. Masse lykke til =0)

Skrevet

Takk for svar!

Da slår jeg meg til ro med det:)

Lykke til med spiren!;)

Skrevet

Hei! Jeg har lavt stoffskifte, og vet LITT om dette, men ikke så mye. Hvis du har lavt stoffskifte som ikke er godt regulert vha medisiner, så kan det være vanskeligere å bli gravid. Kroppen begynner vel ikke på et sånt stor-prosjekt hvis den ikke fungerer så godt i utgangspunktet. Men så lenge du går på medisiner og fungerer godt, så skal det ikke ha noe å si. Men når du blir gravid så kan stoffskiftet falle litt, slik at du behøver økt medisindose for å fungere som normalt. Dersom stoffskiftet ditt er veldig lavt over lang tid under svangerskapet, så kan visst det gi vekstproblemer for fosteret.

Jeg har vært godt medisinert i mange år og ble gravid i 3. pp etter p-pilleslutt. Stoffskiftet mitt falt litt når jeg ble gravid, og jeg økte derfor doseringen. Jeg mistet babyen i MA i etter 9 uker, men alle legene jeg har snakket med etter det sier at det sannsynligvis IKKE har noe som helst med stoffskiftet mitt å gjøre, så da slår jeg meg til ro med det og satser på bedre lykke neste gang! :)

Du kan lese om stoffskifte-problematikken på sidene www.stoffskifte.org, der er det også en link til en dansk side som skriver litt om stoffskifte og graviditet.

Lykke til, Fixen! Håper du blir raskt gravid og at alt går helt fint! :)

Skrevet

Når man har lavt stoffskifte, vil det si at TSH er lav eller høy?

Skrevet

Tusen takk for svar, Måånestråle! Du er god å ha når jeg kommer med alle mine spm!;)

Lulla-4pp: Jepp, tror det var TSH det het ja, som enten har for høye verdier eller lave.

Lykke til med baby-lagingen til dere begge to!:)

Skrevet

Når man har lavt stoffskifte er verdiene for FT4 lav og da blir TSH høy.

Skrevet

No problem, Fixen! Bare hyggelig å kunne hjelpe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...