På tide* gutt08-gutt11 Skrevet 14. april 2007 #1 Del Skrevet 14. april 2007 Hjelp jenter!!!! Min historie: - Juni.2006: Slutter med p-piller etter 11 års bruk :-( Har en pille mens. og får min neste "vanlige" mens etter ca. 5 uker syklus - Nov.2006: Er hos privat gyn. for å se om alt er ok. Har ikke funnet eggløsning enda. Har siden pilleslutt hatt sykluser på ca.35-42 dager. Blør ikke så mye og ca. i 3-4 dager. Konklusjon av gu/ul- mild/slank pco :-( Mannen min har ok sædprøve. - Nov.2006: Begynner med akupunktur - Jan.2007: Begynner med enkel pergo kur. Har masse bivirkninger.... Bl.prøve på dag 23 viser at jeg har hatt eggløsn. :-) Har ikke kjent det eller tatt eggløsn.tester. Får mens på dag 28! Mensen er sparsom og varer i 3-4 dager. - Feb.2007: Pergo kur nr.2 (enkel) Kjenner sterke eggløsn. smerter og får pos.eggløsn.test på dag 12. Begynner å blø (mer enn vanlig mens) på dag 19 :-( Prater med gyn. hun vil jeg skal ta en pause mnd. fra pergo. Kan ikke svare på hvorfor jeg blør... - Mars.2007: Prøver uten pergo. Får pos. eggløsn.tester på dag 24-25 og 26. Kjenner ikke eggløsn. Bl.prøve bekrefter at jeg har hatt eggløsn. Får mens på dag 35. Det betyr at det bare er 10 dager MELLOM eggløsn. og mens.... (12 dager visst du tar med eggløn.dag og mens dag, men det skal vel ikke reknes med???) - Mars/April.2007: Tar min 3 enkle pergokur. Pos. eggløsn. tester på dag 16 og 17. Tar ikke bl.prøve siden jeg vet jeg har eggløsn. Kjenner ikke noen eggløsn. smerter. Mens på dag 25 ( i dag 14.april)... Da er det altså bare 8 dager MELLOM eggløsn. og mens. Har fått jevnlig akupunktur siden nov. i håp om at det skal hjelpe meg å få eggløsn, bli mer fruktbar og gravid. Mitt spm.: Ja jeg har fått kortere syklus med pergo, jeg har fått eggløsn. :-) MEN nå virker det som om det er for få dager mellom eggløsn. og mens. Dette er jo ikke positivt!!! Da er det jo ikke sjangs for en evt. befruktning??? Stemmer ikke dette???? Noen som har opplevd liknende erfaringer? Skal til fastlegen den 26.april for jeg ønsker å bli henvist til en ny gynekolog pga. det blir så dyrt å gå privat. Har en enkel pergokur igjen, men er usikker om jeg skal ta den??? Virker som om pergo har hjulpet meg til å få gang på eggløsningen, men nå gir den meg for kort syklus???? Blør også mindre mengde og færre dager (3-4dg) enn da jeg gikk på p-piller HJELP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kjenner jeg er frustrert. Va så fornøyd med at fred.13 ikke var min ulykkesdag, men så våkner jeg opp i dag lørd.14 og får mensen. Snufs! ALLE råd, meninger, ja alt tas imot med takk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8968321-lang-syklus-n%C3%A5-for-kort-litt-langt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå