Gå til innhold

Juni: I kveld startet vi natt-avvenningen :-S


vårspiren

Anbefalte innlegg

Jeg gru-gleder meg. Det er min kjære samboer som tar hele pakka alene, men jeg er så spent på hvordan han vil klare seg. Gruer meg til hun våkner og sannsynligvis får raseri-anfall over å ikke få pupp... Gleder meg til det verste er over og vi får senga for oss selv, og natteroen tilbake. Hun er jo ni og en halv måned nå, så det er på tide. Vi har snakket med helsesøster, og fått klarsignal om at det bare er å "hoppe i det". Skulle så gjerne ha hørt noen erfaringer og gode råd som jeg kan gi min kjære hvis han holder på å miste motet i natt... Noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi måtte avvenne vår når hun var 4 mnd fordi jeg ble syk og måtte slutte helt med amming omtrent på dagen :-(

Men - da gav vi henne MME før hun la seg og da sov hun hele natten med en gang. Det gjorde hun ikke når hun "bare" fikk MM.

Så det er nok trikset. At de må få noe mer å sove på enn morsmelk.

Tror jeg da.

 

Lykke til. Få høre hvordan det gikk da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er første natten vel overstått kan jeg vel si. Hun fikk sine fire måltid med fast føde på dagen i går, hvorav siste måltid bestod av grøt og pupp. Vi passet på å gi henne tonnevis av kos og oppmerksomhet før vi la henne og avsluttet dagen med de faste ritualene; mat, pysj, tannpuss og lesing/nattasang. Hun ble lagt i sin nye seng på sitt nye rom for føste gang, og sovnet momentant og uten et kny. God start mao. Samboeren min tok imidlertid ingen sjanser og la seg på samme rom som henne så fort hun hadde sovna. Var jo best å sove litt selv også før "moroa" begynner som han selv sa.

 

Hun sov rolig helt fram til 00:50, men da tok stillheten brått slutt. Hun hylte i ganske nøyaktig en time, men samboeren min syntes det var overkommelig. Hun roet seg og tok pauser fra hylingen når han strøk henne på kinnet og fikk gitt henne smokken. Jeg klarte ikke å sove, så for å holde motivasjonen oppe lå jeg i senga vår og leste bøker om nattavvenning. Hun gråt mindre og mindre det siste kvarteret, bare litt småsutring. Så ble det stille.

 

Hun sov en god time før det nok en gang var grining. Men da tok det ikke mer enn fem minutter før hun sov søtt atter en gang. Deretter våknet hun en gang klokken 5, men da roet hun seg i løpet av et par minutter. Smokken ble god trøst.

 

Da klokken var kvart over sju våknet hun og var blid og fornøyd. Ville ikke sove mer, og var sulten. Så da kom samboer inn på soverommet vårt med henne slik at jeg kunne amme henne. Så gikk han og la seg igjen mens jeg kunne stå opp med henne. Nå har vi prata litt om hvordan natten gikk og konklusjonen for denne første natten er at det gikk over all forventning. Vi var innstilt på illskriking i timesvis. Men sånn gikk det da heldigvis ikke. Vi er ved godt mot og håper det går like bra dagene framover!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hørtes veldig bra ut, synes jeg.

Lover veldig godt.

Fint at dere samarbeider så godt da :-)

 

Spennende å høre om neste natt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for linken :-) Det er jo litt labert med besøk her inne for tida, så jeg får vel dilte etter de andre som har forflyttet seg over på det nye forumet :-)

 

Kan jo i samme slengen gi en oppdatering på hvordan andre natten gikk med avvenning. Hun sovnet litt sent men uten grining. Først klokken fem gråt hun litt og var urolig. Hun ville ikke ha smokken, men bare lå og vred seg i halvsøvne. Samboeren min strøk henne, og hun sovnet halv seks. Kom litt lyd fra henne rundt sju, men etter to min. var det rolig igjen. Men da klokka var kvart over åtte var natta over for hennes del. Da stod hun oppreist i senga si- lys våken og ropte "papapapa". Så samboer kom inn med henne litt før halv ni. Så det gikk jo ikke så aller verst. Men hun har vært vanskelig å legge på dagtid, vet ikke om det har sammenheng med disse nye rutinene eller hva det kommer av. Men hun sov kun en halv time i hele dag, og var lys våken helt fram til halv ti i kveld. Selv om vi frøvde å legge henne helt fra klokken var halv ni. Mulig hun var overtrøtt... Nå har det vært rolig på rommet hennes siden hun sovnet for natta. Blir spennede å se om hun klarer natten igjennom, eller om det blir mye styr. Får oppdatere videre i morgen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...