Gå til innhold

Planlagt keisersnitt og klyster....

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal ha planlagt KS på Ullevåll ons i neste uke. Gruer meg ikke noe i det hele tatt.

Har hørt at man må sette klyster på seg selv kvelden før man skal ha planlagt keisersnitt. Stemmer dette? Noen som har erfaring rund det?

Har litt blandede følelser akkurat rundt detteø. Hva hvis jeg setter feil og det resulterer i at KS blir utsatt... Overdriver sikkert men men..... :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8966025-planlagt-keisersnitt-og-klyster/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg skulle hatt planlagt ks 4 dager før termin, men vannet gikk 12 dager før. kom på sykehuset og lå med moderate rier ca to timer før jeg ble operert. etter ca en time med rier så spurte jeg jordmor om det var farlig å gå på do, det var på mårran og kroppen min er vant til å gjøre nr2 om mårran.. hu lo og sa jeg bare kunne prøve. gikk på do, ut kom det som skulle komme ut. kom ut igjen på senga og de satt kateter og barberte og gjorde klar for operasjon, men klyster var ikke vits i. og 23 timer etterpå måtte jeg igjen på do og gjøre nr2 og det gikk akkurat like fint. litt vondt bare, men ikke mye i det hele tatt..

Annonse

Jeg ble innskrevet på Ullevåll i dag i og med at jeg har planlagt KS i dag. Var veldig spent på det med Klyster. Spurte forsiktig om det var nødvendig - ja sa jordmoren som tok i mot meg. Har fått med meg klyster hjem som jeg skal forsøke å sette på meg selv i kveld.... skal bli litt av en opplevelse. Hvis jeg ikke får det til så skal de sette det på meg i morgen tidlig. Så på Ullevåll må man ta klyster før planlagte Ks.

Jeg hadde planlagt ks i november og satte klyster selv kvelden før. Kan trygt si at det var det aller værste med hele keisersnittet. Ikke lett å sette klyster på seg selv og slett ikke med en diger mager. Jeg kunne ha valgt å overnatte på sykehuset, da kunne de ha hjulpet til med å sette klyster. Men jeg syntes det var for gale å ligge på sykehuset pga. dette.

Hadde også planlagt KS i november, og jeg fikk med meg klyx hjem. (fødte på SIV) Husker jeg var jæ*** svett inne på badet, heller ikke så lett å få satt det med den diiigre magen i veien. Holde det inne knapt 2 min.

..men synes ikke det var vondt!

Jeg klarte ikke å sette klyster på meg selv. Som dere andre skriver - magen kom i veien. Så da var det bare å ta det med på Ullevål om morgenen når jeg kom. De satte klyster på meg og ja det virket ganske raskt. Det var ikke vondt, men heller ikke så behagelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...