Gå til innhold

3-hjuling til 4-åring!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, et av mine barn er snart 4 år. Siden vi går til og fra barnehage på grusveg, og av og til går turer i marka i helgen, så ønsker jeg en 3-hjuling med gode hjul og god trille-komfort. Skal også bruke denne vogna til babyen så fort baby blir større. Trenger ikke vendbar vogn siden denne skal brukes til større barn. Her er det trillekomfort som er viktigst! Også vekt, vil ha en lett vogn (ikke TFK!)

Er det best å ha fast fremhjul eller svingbart (det blir en del by-trilling også, men viktig at den kan brukes i marka/skogen av og til)?

Er Easywalker sky stor nok til 4-åring, og er den god? (syntes denne ser fin ut)

Ev. andre lette og gode 3-hjulinger som er å annbefale til mitt bruk?

Takker for alle svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg, men tror du vil få problemer med å finne en som er stor nok. Jeg sleit med å finne en som var stor nok til guttungen på 2 år og 7 mnd (95 cm) og endte opp med å kjøpe en Carena 4-hjuling.

Skrevet

Hei, da må du ha en veldig stor gutt, for mitt barn får fortsatt plass i Teutoniavogna mi, og den er jo ikke spesielt stor! Kjenner noen som har en babyjogger til sin 4-åring. Går helt fint det! Men er interessert i å hvite hvilke 3-hjulinger som er store og små!

Hilsen HI

Skrevet

Jeg vil tro at en Easywalker sky passer til en på 4 år som er gjennomsnittlig stor. Vognen tåler 20 kg, da medregnet det som er i handlekurven.

Skrevet

Jeg ville defintitivt gått for TFK,selv om jeg ser du ikke vil ha den;-)

En av de største vognene og den som tåler mest kilo,40-45 kg!

Og skal du ha den til baby senere,her den også en av de romsligste bagene...

Men ettersom den er uaktuell,har du sett på den nye til Emmaljunga? Cangaroo'n virker romslig syns jeg,ellers er jo absolutt Phil Teds et godt alternativ.Den er vel den lengste i ryggen...

Skrevet

Nå bare lurer jeg litt, skal ikke krangle, men hvorfor kan ikke en 4-åring gå til og fra bhg?? Og ellers på turer??

Har en gutt på tre til sommeren og vi har ikke brukt vogn/trille til han siden han var 2 år og 3 mnd... Skal til dyreparken i sommer og kommer til å ta med paraplytrilla i tilfelle, men den blir liggende i bilen.

Og eneste grunnen til at den evnt skal brukes er hvis han blir kjempe sliten og trenger en pause... (dette blir i såfall siste gang han får sitte i en trille)

Skrevet

Kan du tenke deg at noen har ganske lang veg til jobb og barnehage, men at man likevel velger å gå for treningen sin skyld? Skulle barnet mitt ha gått så langt ville det jo ta timesvis å komme frem, og det går ikke når man skal på jobb om morgenen.... Dessuten så trives barnet mitt i vogna! Barnet får gå et stykke selv på hjemturen, men hele vegen blir for langt. For å svare frekt tilbake så sier jeg at du tydeligvis ikke er av den veldig spreke typen som ikke går lenger enn det en 2-åring klarer!

Skrevet

One Tree Hill Urban jungle (med svingbart forhjul) eller mountain terrain (med fast forhjul) og Phil and Teds e3 har veldig lang og god rygg. Tror nok disse skulle passe en 4-åring!

Veier lite også, OTH 10 kg og P&T 8-9 kg.

Personlig liker jeg sittedelen på disse vognene bedre enn easywalker- de er mye rettere i ryggen.

Ville nok gått for en med fast forhjul om hovedbruken er terreng. De med svingbart forhjul fungerer kjempefint på grusvei, og de kan festes når man skal trille turer i marka. Men har hørt at man kan ødelegge låsemekansimen om man triller mye på ulendt terreng.

Vi har brukt vår OTH urban jungle mye på ulendt terreng, og det har fungert supert - men kan være greit å ha i bakhodet det med å kunne ødelegge låsemekanismen.

Easywalker classic har fast forhjul, og til den kan man kjøpe ett svingbart forhjul i tillegg til å feste på når man skal shoppe. Men har hørt at det kan gjøre vogna mer ustabil når dette shoppinghjulet er på.

Ellers er jo OTH mountain terrain en knallvogn når man skal gå i terreng. 2005-modellen av denne selges billig på www.biteringen.no, kun 3500 kr (som er billig for disse vognene).

Skrevet

Fortsett å gå på jobb/bhg du, det er positivt for treningen sin del.

Mange fler som skulle gjort det.

Kjenner de som kjører 200 meter til bhg, og hjem igjen hver dag!!

Hva med GT ?

Skrevet

Easywalker sky er kjempegod!! og passer godt til 4 åring. Lang i ryggen og bred sittedel:) Solid vogn!

Skrevet

Tusen takk for mange svar!

Har lyst på både OTH og Easywalker. Ingen her som fører disse vognene, så jeg må nok vente til jeg skal på bytur før jeg får bestemt meg. Er ihvertfall glad for å høre at både Easywalker og OTH er store nok!

Hlsen HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...