Gå til innhold

Skal ha keisersnitt - leser nyhet som bekymrer litt

Anbefalte innlegg

Er det ikke merkelig hvordan lettelsen med at en bekymring er borte fører til en ny bekymring? Akkurat slik var det også i går for mannen min. Ti minutter etter vi uten problemer ikke bare fikk innvilget keisersnitt, men faktisk fikk anbefalt det, så sier mannen min:

"Jøje meg, jeg tror nesten jeg har begynt å bekymre meg over keisersnittet! Jeg trodde jo bare jeg skulle bli udelt glad?"

Og i dag så leser jeg nyheten på Aftenposten, hvor de skriver at bruk av en spesiell operasjonstråd kan gi komplikasjoner ved keisersnitt:

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1730427.ece

Jeg vet jo naturligvis at keisersnitt ikke er ukomplisert, men dette har jeg virkelig ikke lyst til å oppleve. Uansett, jeg har ikke noen tanker om å ombestemme meg, for den tråden som sydde meg sammen i underlivet sist gang jeg fødte, holdt heller ikke godt nok.

Mon tro om det kan være samme tråd? Noen som vet?

Fortsetter under...

Slapp helt av. Ingen kirurg eller sykehussjef ønsker en gjentagelse av dette. Jeg vil tro sykehusene er VELDIG obs på akkurat denne billigtråden nå. Det var tross alt toppsak på TV2 nyhetene og har gått sin seiersrunde i alle medier.

Men er du veldig redd kan garantert legen berolige deg :-)

Var det på TV2? :) Åh, så godt å høre! Vel, selv dette er som milde aftenvinder i forhold til min opplevelse under forrige fødsel :)

Takk for trøst, realitetsorientering og oppmuntring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...