Anonym bruker Skrevet 13. april 2007 #1 Skrevet 13. april 2007 Noen som har erfaring med noen av disse vognerne? Det jeg har sett av disse 3-hjulingerna som tfk, oth og easy walker er at de er lette, små sammenslagne, men nokk så"luftige" og kanskje ikke så egna til det nordiska klimat. Emaljunga og teutonia virker stabile, men likevel ganske lette for at vare 4-hjuling, kan og velje kjøreretting på sittdelen mm. Noen som kan gi råd? Vilken vogn ska man velge. Bur på vestlandet med mye oppover bakker, men reiser og endel. Takksam for svar!
klappe klappe søte Skrevet 14. april 2007 #2 Skrevet 14. april 2007 heisann.jeg har city cross. er kjempe fornøyd.det er en lett,god og stabil vogn. helt herlig å trille. med andre ord en KANONBRA vogn.bor også på vestlandet,.tror du blir veldig fornøyd hvis du velger denne vognen(håper jeg)
Anonym bruker Skrevet 15. april 2007 #3 Skrevet 15. april 2007 Vi har mistral og en 3-hjuling. Som du sier er 3-hjulingen temmelig åpen og er for vår del blitt godværsvogna og shoppingvogn. Mistralen har en stor kalesje og du vender om kjøreretning på et blunk. Dette er en klar fordel når det blåser eller man er ute i lav vintersol. Litt tyngre å trille er den, men desto mer stødig. Hvis målet er en vogn som skal brukes til alt (godt dårlig vær/trilling på grus/stier i skogen osv.) ville jeg definitivt valgt en av de med 4 hjul. Mistralen kan også fås med håndbrems hvis det er svært bratt der du bor. Sammenlagt er mistralen noe bredere enn 3-hjulingen vår, men 3-hjulingen er noe lengre. Syns begge blir veldig små og lette å ta med på reiser. Har ingen erfaring med emmaljunga selv, men de ser jo gode ut og de jeg kjenner som har de er veldig fornøyde.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2007 #4 Skrevet 15. april 2007 Takk for svar. Lurer på om city cross og mistral vogna har luftkanalhjul eller lufthjul. Har hørt att luftkanalhjul er ikke så gode at kjøre på grus?
Fikk maibaby06 Skrevet 15. april 2007 #5 Skrevet 15. april 2007 city cross har i utgangspunktet luftkanalhjul, men har hørt at noen har fått lufthjul til den likevel. Mistral kan du velge hjul. Jeg har både city cross og teutonia vogn, begge med luftkanalhjul. Til spm ditt vil jeg si at det kommer an på hjulene. Teutonia sine luftkanalhjul er ikke så gode på grus etter min mening, mens city crossen er kjempegod, jeg triller en del på en steinveg like ved oss, og hjulene på teutoniaen var noe av grunnen til at jeg byttet til city cross. Citycross-hjulene er tykke og gode, og har ingen problemer med å trille på de hjulene. På teutoniaen er det ikke så mye "polstring" på hjulene hvis du skjønner, og de er derfor hardere å trille med.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2007 #6 Skrevet 15. april 2007 Takk for ditt svar, trur jeg ska få for en city cross, er den liten sammenslått? Har ikke så stor bil.
Fikk maibaby06 Skrevet 15. april 2007 #7 Skrevet 15. april 2007 vi kjører ikke bil så er ikke helt sikker, men den er nok ikke liten sammenslått:-( jeg har hatt litt problemer når vi er hos besteforeldrene, får vognen inn men må "plundre" litt. Ville spurt på butikken om du kan få prøve vognen i bilen. Det burde de gi deg lov til, er jo ganske vesentlig da hvis du kjører en del bil og skal ha med vognen.
klappe klappe søte Skrevet 15. april 2007 #8 Skrevet 15. april 2007 den er ikke så veldig liten sammenslått.jeg må ta av to hjul sånn at den passer i bagasje rommet.det er vel det eneste som er litt dumt med vognen,ellers er den helt topp
2julibarn Skrevet 15. april 2007 #9 Skrevet 15. april 2007 Jeg ville valgt Teutonia Mistral eller Prestige (du får større bag til Prestige). Og med lufthjul selvsagt, da er de helt nydelige å trille! Mistralen blir mindre sammenlagt enn City Crossen, i tillegg kan man ta av frontbøylen på alle Teutoniavogner og ikke på City Cross. Det er en stor fordel for å få plass til vinterpose og gjør det lettere å ta barnet inn og ut av vogna! I tillegg syntes jeg at Teutonia ser mye bedre ut!
Fikk maibaby06 Skrevet 15. april 2007 #10 Skrevet 15. april 2007 hjulene på city crossen er veldig gode å trille. Ikke noe dårligere enn de vognene jeg har prøvd med lufthjul. Jeg triller masse på ulikt underlag, blant annet en steinveg, så jeg hadde nok punktert flere ganger der. Lufthjul var uansett ikke aktuelt for oss, vognen blir jo tyngre av det, og prioriterte lettere vogn:-) Dessuten kan du godt ta av frontbøylen - men den må skrus av så det er selvsagt ikke så lett å gjøre det som på teutoniaen. Jeg har tatt den vekk midlertidig på min city cross mens han har brukt lammeposen, hadde jo ikke bruk for bøylen da. Når du ikke bruker pose lenger kan bøylen settes på, er vel ikke verre å få han satt i vognen enn å sette han i en tripp trapp stol med bøyle og stropp. Men mistral blir nok mindre sammenlagt ja:-)
Anonym bruker Skrevet 15. april 2007 #11 Skrevet 15. april 2007 Takk for alle svar! Det er ikke lett at velge vogn, må fara til butikken og se!
Keiko&Sivert Nikolai<3 Skrevet 15. april 2007 #12 Skrevet 15. april 2007 Har bestilt CC, glede meg tell eg får vogna no:)
Maternitymamma Skrevet 16. april 2007 #13 Skrevet 16. april 2007 Jeg har bestilt meg en nydelig rosa og beige (jungel pink) city cross. Gleder meg sååå til å få den!!! Kjekt å lese om vogna her inne for jeg har ikke sett den "live"
bobobaby+Lucas og Nathalie Skrevet 16. april 2007 #14 Skrevet 16. april 2007 jeg var oppe og så på city cross. hadde egentlig bestemt meg. men ville kjenne litt på den og trille den litt. falt pladask. jeg er ikke så stor så jeg må ha en vogn som ikke er så stor og som r lett og håndtere. denne var det. og virket veldig stødig også. så her blir det city cross i mørkeblå og lyseblå (sport pacific) godt å høre trille erfaringene til andre her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå