Jumpy Skrevet 13. april 2007 #1 Skrevet 13. april 2007 Hadde en samtale med min kjære igjen igår om det å få barn. Han sier stadig at han like gjerne vil adoptere barn eller være fosterforeldre. Vil føle seg mer komfertabel med det fordi det finnes så mange barn som allerede trenger en mor og en far. Ja, ja.. det jeg egentlig ønsker å ta opp med dere er at sambo spurte meg hvorfor jeg ønsker barn... og jeg kjenner faktisk at det er litt vanskelig å svare på. Jeg kjenner også at en del av meg egentlig ikke helt skjønner det heller. Det er jo så behagelig å ikke ha barn. Samtidig kommer jo denne intense lysten inni mellom. Men så tenker jeg: er det det å være gravid jeg egentlig har lyst til????!!! For å være ærlig er det jo først og fremst det jeg går og drømmer om: GRAVIDITETEN!!! Det kjenne liv i magen osv... men tenker egentlig ikke like mye på det livet som kommer etterpå... Hjelp.. er det flere som kjenner denne følelsen? Og, hvorfor ønsker dere barn?
Blåbærmuffins Skrevet 13. april 2007 #2 Skrevet 13. april 2007 Ja er faktisk akkurat det samme med meg! Tenker mest på selve graviditeten. Kjenne liv, hvordan jeg skal fortelle det til folk, kjøpe inn alt som trengs osv... Klarer liksom ikke helt å forestille meg hvordan det vil være å ha en helt egen liten baby! Er sikkert litt rart, men jeg er egentlig ikke så veldig opptatt av de minste babyene, synes det er mest stas med litt større unger og har liksom alle ideene klare for oppdragelse, hva vi skal gjøre osv.. Huff, håper ikke jeg er altfor unormal... Men hvorfor vil jeg egentlig ha barn? Tror det er noe med at jeg rett og slett føler at jeg og samboer har så utrolig mye å gi et lite barn. Her vil han/hun få det trygt og godt ) Men er litt vanskelig å svare på ja..
♥Tullerusk♥ Skrevet 14. april 2007 #3 Skrevet 14. april 2007 Hei Jumpy=o) Det jeg tenker på når det gjelder barn er jo at det er koslig, så klart slitsomt. Og som du sier så har jeg lyst å oppleve graviditeten...igjen...hehe... men så er det joe fine tiden etterpå også da...Det å holde ditt eget barn og se det vokse opp...Med vokse opp så er det jo å på den utviklingen som skjer opp gjennom årene...Og det er stor ting... Klart jeg kunne tenke meg å adoptere, men det er sååå dyrt og det har vi ikke råd til...Og det vil være som å kjøpe et barn..Klart de trenger jo foreldre de og, men det er så dyrt den prosedyren og ikke minst den følelsemessige delen er jo tøft...All ventingen, og så må man være i det landet en adoptere barne fra i noen mnd sånn at bare er i trygge omgivelser med fremmed..er jo skummelt da... Jeg vil rett og slett ha barn fordi det er flott ting å få oppleve...Jeg er rett og slett egoistisk...=o)...Synes det er flott å være mamma...=oD Og vil være mamma engange til, til et barn til... Klem
Jumpy Skrevet 14. april 2007 Forfatter #4 Skrevet 14. april 2007 Bebis snart?, det er godt å høre at det er flere som har det slik! Tror ikke det er så unormalt. Strengt tatt så gleder jeg meg ikke til å ikke kunne sove om morgenen, kanskje være kvalm i sju mnd i strekk, få enda flere strekkmerker, sprekke opp og sy nedentil osv... det er tydeligvis et eller annet annet som driver denne intense lysten på å bli gravid. Er det kanskje rett og slett fordi vi kan det? Vil ikke gå glipp av den opplevelsen det er å bære frem et liv. Samtidig gjør det meg vettskremt! Dette kan virkelig ikke reversjeres... det kan jo nesten alt annet (tenker på huskjøp, valg av jobb etc.... ) Babycakes, litt interessant at du sier det der med at du rett og slett er egoistisk. Det er nettopp hva samboeren min sier: "De som velger å få egne barn er egoistiske...". Det kan høres ille ut, men det er vel på mange måter riktig. Man får jo ikke barn fordi det er et ufødt barn som "trenger" å bli født. Og velger man å få egne istedenfor å ta til seg norske eller utenlandske barn/unge som trenger et hjem så er det jo kanskje fordi man av egoistiske årsaker ønsker å få et av eget kjøtt og blod. Tror ikke man tar skade av å tenke gjennom slikt som dette. Sambo snakket forresten om at vi kunne melde oss som besøkshjem (for barn/voksne som trenger avlastning), før vi setter igang og lager våre egne barn. Mulig vi gjør det, er jo en bra ting. Han vil tydeligvis teste ut så mye som mulig om vi trives med å ha barn i huset. He he, må nesten nevne at temaet kom opp igjen denne gangen fordi jeg begynte å grine.... ble rådeppa fordi jeg på en og samme dag fikk melding om en nyfødt baby og en annen som var 3 mnd på vei. Måtte bare få det ut til sambo at jeg blir litt deppa hver gang et nytt par kommer med nyheten.... sånn er det bare, kan ikke noe for det!!
♥Tullerusk♥ Skrevet 14. april 2007 #5 Skrevet 14. april 2007 Det er jo sant at vi er egoistiske men på en annen måte ikke...For man vil jo ha, som du sier, av eget kjøtt og blod med den du vil tilbringe resten av ditt liv...Jeg synes det ikke er få et eget men flere...Men rett og slett som du sier..vi kan...haha... Men hadde det vært sånn at jeg ikke kunne få barn og at jeg hadde en godt betal jobb så ville jeg nok ha adobtert... velvel..sånn er det... Uff ikke godt å høre...Sånt er tungt ja...Har lyst å sette meg ned å grine jeg også, for jeg har så lyst... ja, du kan jo ikke noe for det da...uff og uff..synes synd på deg... trøsteklemme
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå