lille-snupp Skrevet 13. april 2007 #1 Del Skrevet 13. april 2007 Heisann, der var du tilbake! Hvordan gikk strekkperioden på sykehuset? Har sendt dere noen tanker i ny og ne:) Nå har vel lillemor hatt skinner i 3 dager, så du kommer til å se en formidabel fremgang de neste ukene. Hun tilpasser seg nok fort livet med skinner!! Hva har hun på seg under skinnene da? Kan tenke meg det blir litt klamt og ekkelt ja, men hva med å ha på lite tøy under? En avklipt strømpebukse eller noe sånt? Synne er snart 9 mnd nå, og har hatt gips i 4 mnd. Hun klarer ikke å snu seg fra rygg til mage, men velter seg over fra mage til rygg. Vi har trent masse på å ha henne liggende på magen, og før påske løsnet det plutselig for henne og hun lærte seg å KRABBE! Ser litt komisk ut, men hun kommer seg fremover i en rasende fart! Det har innebært at vi har fått en mye blidere og sulten unge, brenner nok mye energi på krabbinga! Vi fikk også beskjed om at Synne aldri ville lært seg å gå om hd ike hadde blitt oppdaget, så på en måte må vi vel være takknemlige, selv om jeg ikke var forberedt på dette da jeg fikk barn! Vi har fått byttet gipsen for noen uker siden, og legene så fin framgang. Har derfor blitt lovet at gipsen fjernes i juni og så får vi skinner i steden. Blir helt fantastisksuperduperdeilig! Hvordan gjør dere det rent praktisk med skinnene? Får dere kun ta de av ved bleieskift og stell? Har dere dem på i bilen, ved matbordet og alt sånn? Og når dere bader, får hun sitte selv i balja da, eller må dere være veldig forsiktige? Og hvordan gjør dere det med vogn? Får dere plass i enkeltvogn eller bruker dere tvillingvogn? Vi bruker tvillingvogn til Synne nå, men hadde vært deilig å fått bytta tilbake til enkeltvogn til sommeren.. Er litt lei av alle de gamle damene som stikker nesa si i vogna og skal se på "tvillingene" mine:) Vi kommer nok til å bli litt overforsiktige når gipsen fjernes i frykt for å "ødelegge" noe.. Er merkelig egentlig, for gipsen føles på en måte som en trygghet nå, vi vet at vi ikke får gjort noe "galt" på en måte. Blir merkelig å få den fjernet i juni! Håper alt går fint med jenta deres og at hun tilpasser seg skinnene fort:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8965053-trollmor/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 13. april 2007 #2 Del Skrevet 13. april 2007 Heisann lille-snupp;-) Ja, nå har hun hatt skinnene i 3 dager. Har sittet og lest igjen og igjen innleggene dine, de har vært kjempenyttige!!! Vi har jo en ganske lik historie egentlig. Men tilbake til skinnene, jeg håper vi slipper gips, legen nevnte at det kunne være vi måtte ha det men de følger det opp. Vi skal ha henne minst mulig ute av skinnene, kun ved skift og bading. Vet ikke om det er en fordel eller ulempe å kunne ta de av ved dette formålet. Hun smiler fra øre til øre når de tas av og blir helt VILL (helt gal, klarer nesten ikke stelle henne alene, hun snurrer rundt og skal ta igjen det forsømte), men gråter når de tas på igjen..... uff får så vondt av henne da. Var litt sårt (akkurat som du skrev) på barseltreff onsdag, de andre babyene krabbet rundt mens Margrethe lå helt stille og så på. I dag har hun forresten klart å åle seg rundt gulvet så tok ikke lange tiden før hun fant sin måte. De er nok ganske lik gips vil jeg tro, stive og tunge, stilt inn 60 grader på hvert bein. Vi må ha en strømpebukse under ja, hun er nesten alltid våt av svette når jeg skifter så blir nok klamt der (gruer meg til sommeren). Ellers får vi ikke brukt noen av buksene hennes, tror det kommer til å gå i bare strømpebukser fremover... Vi kjøpte ny vogn før vi visste at vi ble innlagt, og det går faktisk helt greit å bruke den. Kjempeflaks at vi kjøpte den bredeste sportsvogna de hadde (Emmaljunga cangaroo - anbefales)! Vi bruker fortsatt liggende bilsete så det går greit men vi må kjøpe ny nå. Leste du hadde fått treningsopplegg, var det via helsestasjonen? Var det ok? Uff, her må man finne ut av absolutt alt selv. Fikk forresten pappaen til å få seg en sykemelding da vi var på sykehuset slik du skrev, og det var jeg glad for. Hadde gått på veggen om han ikke hadde vært der, vi fikk ingen avlastning i hele tatt. Måtte t.o.m. ta senga og babyen med da jeg skulle dusje (vi fikk ikke voksenseng slik du anbefalte og jeg spurte om, så jeg ammet for det meste stående hengende over henne, haha skikkelig ammeku!). Leverte forresten søknad om pleiepenger i dag, legen sa dette var veldig alvorlig hd slik at jeg selvfølgelig skulle få legeerklæring slik at jeg fikk det fra dag 1 (så bra, da får jeg igjen permisjonsdagene for 14 dg). Høres ut som Synne hadde enda mer alvorlig hd enn Margrethe da, siden dere måtte ligge tre uker i strekk og ha gips/ skinner så lenge. Men som du skriver, når man vet at alternativet er at de ikke kan gå, må man jo bare være takknemlig for at det i hele tatt ble oppdaget. Legen vår nevnte også noe om at av og til måtte man ha operasjon også, men hun håpet vi slapp det. Vi skal nok også være superforsiktige ja! Ble langt dette, men det er så bra at du har samme erfaringer og opplevelser som meg;-) Er veldig, veldig glad for det! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8965053-trollmor/#findComment-8966358 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå