Gå til innhold

Teutonia Spirit S3- anbefalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde egentlig bestemt meg for Teutonia Mistral, men etter å sett mer på Spirit S3 tror jeg at jeg har latt meg overbevise. Bor i Oslo, men nærme marka og kommer derfor til å gå endel turer på grusvei/markaveier. Er det noen som har erfaring med trehjulingen til denne bruk? Ellers andre erfaringer eller vurderingen av om jeg bør velge fire- eller trehjuling? Er meget takknemlig for all hjelp. Tenkte å kjøpe vogna i morgen : )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke kjøp den spirit s3 til og bruke på grusvei eller i marka. Det er en typisk bytrille, med punterfri hjul, ingen demping. Ungen din vil ligge og riste. Hvis du skal bruke vognen din i all slags terreng, ville jeg valgt en vogn med luft hjul. Hvis du kan få mistral med lufthjul ville jeg heller valgt den. Hvis du skal ha en bra trehjuling til marka så velg en tfk vogn. Det er garantert en super vogn og den får du brukt lenge.

Skrevet

Jeg ville gått for den ja :-) Så lenge du ikke skal trille INNI skogen er den optimal..! Bra nok fjæring i massevis, vendbar sittedel, gode hjul til å ikke være lufthjul og en knallfin vogn :-) Selv sverger jeg til OTH, den optimale all-terrengvogn, men den har ikke vendbar sittedel da..!

Skrevet

Hei!

Jeg har bestilt denne vogna og har fått den anbefalt fra flere som har vært superfornøyd. De har også brukt den på grusveier (ikke de verste veiene, men f.eks. rundt Sognsvann). Men den er ikke så bra med mye snø (gjelder vel generelt for 3 hjulinger)

Det er også mulig å bytte ut de to hjulene bak med lufthjul (fikk ihvertfall beskjed om dette når vi bestilte vognen). Det hjulet foran kan man ikke bytte så vidt jeg vet.

Good luck!

Skrevet

Jeg jobber i bransjen og har aldri hørt at du kan bytte ut bakhjulene. Vi har hatt flere klager på at babyen har ligget og ristet i vognen og kundene har vært misfornøyde med at hjulene ikke var i luft. Ville valgt en vogn med lufthjul jeg da, spirit er en super vogn og med lite feil. Men hvis du kombinerer den med en annen vogn med luft hjul blir du nok fornøyd.

Skrevet

Har du selv gjort deg disser erfaringene eller er det noe du har hørt fra andre?

Skrevet

Nei, ikke gjorte de selv. Men har hørt fra andre. Teutonia har jo bra vogner, de kan trygt anbefales. Dessuten er det bare den du kan bruke bilsete på ikke mistral. Det er jo et lite pluss.

Skrevet

Hvorfor selger de hjul utenom da...viss man ikke kan bytte ut hjulene på vognen?? Selvklart kan man bytte dem ut!!!

Skrevet

Det er til de andre modellene, mistral og en anne 4 hjulling, husker ikke hva den heter. Er en annen dimisjon på spirit s3, har jobbet lenge i bransjen. Men kan jo ta feil.

Skrevet

Hei, er desverre enig med de som sier at Spirit S 3 ikke egner seg på grusveg/skogsveg. Har selv to Teutoniavogner. En med lufthjul og en med luftkanalhjul. Her er det mange veger uten asfalt, og jeg irriterer meg veldig over disse luftkanalhjulene. Vogna rister! På Mistralen har jeg lufthjul, og den er helt super! Kommer aldri til å kjøpe vogn med luftkanalhjul mere! Jeg setter pris på luftkanalhjulene inne i shoppingsentra, for de gjør at det blir lettere å svinge med vogna, men ute er det bare lufthjul som duger!

Skrevet

Joda, man kan bytte ut bakhjulene med lufthjul, vi har det på vår Spirit S3, '07-modell. Koster ca 500,- på Barnas Hus i Sandvika. God demping, og fungerer mye bedre på snø også! :) Så jeg ville ha gått for den vogna, da får du en svært god vogn som egner seg til det meste!

Skrevet

Iflg Teutonia forhandler, samt www.teutonia.de kan man ikke kjøpe lufthjul til denne vogna. Men når det er sagt så er det godt mulig at det finnes hjul som passer greit, men som ikke egentlig er laget for denne vogna.

Skrevet

Jeg har hatt spiriten min i 10 måneder nå.

Og på skogsveien og grusveien innover her må jeg si jeg savner lufthjula på simoen.

Men ungen rister ikke verre enn at hun sovner og sover som en engel.

Den går vint å trille, bare at det går ENDA finere med lufthjul.

Teit at ikke vi kan få lufthjul til denne, for det er noe jeg savner.-

Men tror du trygt kan kjøpe den altså.

Men jeg er i utgangspungtet ikke fornøyd med vogna da, men det er meg....

Skrevet

Jeg jobber også i bransjen, og kan anbefale den vognen på det sterkeste. Det er så og si ingen reklamasjoner eller reperasjoner på den.

Et lite tips når det gjelder hjulene. Ser det er mange her som ønsker lufthjul. Og lufthjulene som selges til de andre teutonia-typene passer også til denne. Poenget er bare at man må kjøpe 4 stk. Men siden det er så mange som ønsker sånne hjul, så syns jeg at folk kan gå sammen om å kjøpe de. Da blir det jo litt rimeligere også:)

Grunnen til at forhandlerne ofte sier at de ikke passer, er at diameteren på hjulene er litt forskjellige, så vognen vil helle kanskje 1 cm forover. Men hvis man syns det bråker med luftkanalhjulene, så er det sikkert hvert 500 lappen å bytte!?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...