Gå til innhold

Noen fra Bergen her? :-)


En til!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Hei hei!

Jeg er fra Østlandet, men bor i Bergen (eller 10 min utenfor...:)

Er 9+1, med førstemann! :)

 

km+

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det var flere... Jeg er faktisk ørlite grann stril jeg óg, har vokst opp i Bergen, men giftet meg med en stril og nå bor vi rett på andre siden av en av broene. Kanskje vi kan få til et treff om en stund, f eks litt ut i andre trimester, etter UL? Hadde vært utrolig hyggelig! Selv har jeg termin først 21. desember, så er ganske fersk i denne gravid-rollen. Alt er uvant og spennende... Håper alt går bra de neste ukene, gleder meg til "risiko-ukene" er over og man kan fortelle det til familie og venner. Og de på jobben ikke minst... Blir godt å kunne forklare trøttheten med en god grunn... Når har dere termin, forresten? Ønsker dere alle en fin helg i godværet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor noen min kjøring fra en av broene ut av bergen komunne, Har termin den 15 november.KA du jobber med da? butikk? kontor? med mennesker/pasienter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i en kunde-rettet stilling (bedriftsmarkedet), så det er en litt komplisert stilling å bli gravid i... En evt permisjon må planlegges i god tid, så bør ikke vente for lenge med å si det på jobben. Vil likevel vente frem til etter UL. Enn du? Hvilken type jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 1.november. Har en gutt på 3 år fra før, men føler meg ganske fersk allikevel :) Jeg bor i Fana.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei is_rose! Når var du på UL med din første? Når ble du kvalm? Har ikke vært kvalm ennå, ikke noe av betydning i hvert fall. Gruer meg til kvalmen slår inn, selv om det er betryggende med symptomer... Får et forklaringsproblem på jobben hvis jeg må løpe ut på toalettet til enhver tid... :)Hvilken type jobb har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Bergen79!!

Jeg var på UL i uke 18 med min første. Skal det denne gangen også :)

Med første mann var jeg nesten ikke kvalm. Denne gangen ble jeg kvalm i uke 7. Var sykemeldt i 4 uker. Er fremdeles kvalm, må spise for å holde den unna. Begynte på jobb etter påske. Jeg jobber i hjemmesykepleien. Er omsorgslærling. Skal ta fagprøven til sommeren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, sykemeldt i fire uker? Kommer nok til å be deg om råd når kvalmen rammer meg. Regner med du har lært deg noen triks de siste ukene... Lykke til med fagprøven! Så spennende! :) Jeg får ta meg en tur ut - det er 19 grader ute her og meldt drittvær allerede fra i morgen av.. Får nyte det mens jeg kan...Ønsker deg en fortsatt fin helg. Vi snakkes, is_rose! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veldig lyst til et treff etterhvert! Sikkert lurt om noen uker, som du skrev Bergen79! (Jeg er også 79-modell)

Jeg har termin 18-11-07, og bor også rett over en av broene... :)

Lykke til videre alle sammen!!!

 

:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at det er enda flere... :-) Et treff i mai/juni hadde vært supert, når alle har fortalt det til familie, venner og de på jobben... Gleder meg utrolig til dette, slik at man slipper å komme med unnskyldninger for hvorfor man drikker alkoholfritt på fest, ikke drikker kaffe på jobben, er trøtt og uvel hele tiden etc... Noen som har noen gode tips på unnskyldninger man kan bruke? Jeg begynner allerede å gå tom! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fortalt det til de på jobben vi, og til nærmeste familie... Fant ut at jeg var såpass uggen i formen at det ikke nyttet å late som lengre. Liker å være i forkant av spekulasjoner, og de kommer på et så lite kontor som jeg jobber på, med bare damer... hehe.

Men skal på fest på jobben neste uke, med masse kunder tilstede, og jeg har lurt på om jeg bare skal si at jeg går på penicillin pga halsbetennelse... :) Dessuten å hele tiden ha mozell i glasset, så det lignet litt på musserende...

 

Og ja, treff mai/juni er kanonbra! Da kan vi sitte ute et kjekt sted! Dette blir bare mer og mer gøy! :D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også fra Bergen! Er 11 uker på vei nå (termin 10.november) og har hatt det ganske tøft de første mnd. Vært kvalm fra uke fem og spydd som en gris... Håper det skal gi seg snart. Synes jeg merker en liten forbedring fra dag til dag nå. Dette er førstemann for meg også. Utrolig spennende. Hadde vært gøy med et treff en gang! Lykke til videre i svangerskapet alle sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen datt litt ut, jeg vet ikke hvor mage uker jeg er på vei, tror 5-6 uker.Jeg er lett med på treff hadde vært kjempe koselig. jeg er 80-modell.har 3 barn fra før og bor i Ytrebygda. har ikke vært noe dårlig bare litt tøtt men det kan jo komme huff noe jeg ikke håper det gjør;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, Bergens-jenter! Noen som har noen beroligende ord/tanker til meg? Fikk en mini-depresjon etter legebesøk i dag... Var hos en vikar for min nye fastlege (hadde gledet meg til å treffe min nye lege, og ble skuffet da det var en vikar...). Vikaren var utrolig uinspirert, hun sa at jeg "måtte jo være klar over at 50 % (HALLO??) mister de første ukene", og jeg hadde ikke trengt å komme så tidlig (hvorfor sa ikke de det da jeg ringte og booket timen?). Hun ville ikke en gang undersøke meg. :-(

 

Har derfor bestemt meg for å ta en tidlig UL, like etter uke 8. Ringte Volvat og hørte, koster visst 900 kr, men det får så være. Begynner på 6. uke nå, teller dagene... En av mine dårligste egenskaper er at jeg er ekstremt utålmodig, og jeg blir ikke mindre utålmodig av dette... ;-) Ha en fin kveld, alle sammen! Håper vi alle sees på treff i mai/juni!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det er utrolig dårlig gjort av legen å si sånt!!! Jeg var hos legen selv jeg etter 5 uker, fordi det er førstemann, og jeg ville være sikker på å gjøre ting rett. Min lege sa ingenting om faren for SA, bare gratulerte meg og sa at neste gang jeg kom skulle vi høre etter fosterlyd!!! Så tenk heller på det!!! Ikke la en dum lege ødelegge den vanvittige følelsen det er å ha noe som vokser inni deg!

 

Det er så utrolig utrolig mange det går veldig fint for, så ikke stress! Bare slapp av når kroppen sier at du trenger det! :) Så er jeg helt sikker på at dette går fint!!! Neste gang kommer du til nye legen din, og det blir sikkert mye bedre!!!

 

Lykke til kjære deg!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei Bergen79!!

Skjønner ikke helt hva sånne folk gjør som leger. Selvfølgelig går det bra. Kan ikke helt se vitsen med å si akkurat det. INGEN vordende mødre vil høre det. Pluss at vi er klar over at ting kan gå galt..

 

Men kjære deg, dette går fint. du begynner på 6.uke nå.. det var da jeg var hos min lege også. Du er halvveis :o) Husk det. Ikke gå til den vikaren igjen.... ingen som sa oe til meg om at jeg kom for tidlig i svangerskapet. Det må jo være tull.

Blir så sint når folk oppfører seg sånn. Opp med hodet lille venn :o)

Kanskje neste gang du skal til legen din, så kan du snakke om den opplevelsen.. bare for å få det ut tenker jeg.

 

Ha en fin dag... Treff hørtes koslig ut det :o) skal prøve å holde meg oppdatert. Har nå flyttet over til 2.tri.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...