Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei:)

Leste ikke svaret du hadde på innlegget mitt før i dag jeg..:)

Men tusen takk skal du ha for støtten! Det er ikke mange av dere i generasjonen over oss som støtter oss prøvere/gravide/mødre i min genereasjon. Så det var utrolig koselig:)

Håper jeg får oppleve det samme som deg da, er nemlig 6 uker siden min utskrapning:) Har forventet EL nå i slutten av neste uke eller noe! Men prøver å ikke stresse med det, selvom det er vanskelig.

Men tusen takk for hyggelig innlegg!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8962986-femina/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vaersaagod og bare hyggelig! Det skulle bare mangle at ikke litt halvgamle ugler stoetter modige unge proevere. Det er mange fordeler med aa vaere midt i trettiaarene: man har gjerne tjent penger noen aar, og vet at dersom man gaar ut av loenn, kommer man raskt inn igjen, man er noe visere, ikke noedvendigvis klokere, men vet mer hvem man er, hvordan man er med gravoeren, og ikke minst - dersom man har barn fra foer - saa vet man hvordan man er som foreldre, som vi gjoer. Man er jo noe roligere i forhold til aa bli bekymret for alt mulig (ikke alle da men, mange er det) og det er noe med tid osv - meeeeeen, jeg skulle jo gjerne byttet ut mye av dette med en hakket yngre kropp da, hehe....en energibunt av en 18aarig kropp er jo supert naar man blir gravid og skal foede. Da er det jo ofte bare en muskel som skal omkobles litt og saa er man seg selv fryktelig raskt etterpaa osv.

Det med at mange ikke stoetter er nok fordi de selv ikke ble moedre i den alderen. Det ble ikke jeg heller, og det burde jeg nok aldri bli. Men naar det er sagt, saa har man jo et hode som 35aaring, som det ville vaert deilig aa skru paa sitt yngre jeg, altsaa - jeg kunne godt tenke meg aa vite da jeg var 18 det jeg vet i dag, og da hadde jeg kanskje tenke paa barn i slutten av 20aarene om ikke mindre... =o)

Jeg haaper forresten at alle yngre moedre foelger droemmene sine fordi om de etablerer seg i ung alder, som utdannelse, reising, andre talenter man skal utvikle osv. Det jeg vet i dag, som jeg ikke visste da jeg var 18, var at disse tingene kan man jo holde paa med hele livet, alt aa maa ikke oppleves i 20aarene. Og ikke minst, man kan gjoere hva som helst naar som helst, det er bare sosiale forventninger, jantelovpregete mennesker rundt oss (gjerne foreldre som ikke har realisesrt seg selv) og ikke misnt egne begrensninger som setter stoppere for hva man kan gjoere i livet.

Det som er helt sikkert, er at tidlige 20aar er helt supre aar for kroppen aa foede, og det er nok flott aa vaere en ung mamma og unge foreldre.

Jeg blir ikke fornaermet av at du tenker paa meg som en annen generasjoen, for det er jeg jo... =o) Kunne vaert din mamma jeg!

Lykke lykke til, til deg og alle andre unge kloke damer, og maatte dere bli gravide raskt og saa haaper jeg dere har valgt menn som kan vaere der for dere i mange aar videre, som vi se dere og dyrke dere og heie dere gjennom utdannelser, andre jobber dere har lyst paa og alt dere skal gjennom for aa bli hele, sterke, flotte damer.

Selv har jeg aldri gjort saa mye sprell som etter at jeg ble mamma, og det bare fortsetter. Vi bor ute i Asia, og vi skal nok bo mange andre steder i verden, vi koser oss og gjoer mange ting som ikke er helt "sosialt akseptert" av A4 tankegangen i Norge. Men ingen og alle har jo rett i hva som er greit, bra for barn osv.

Du blir nok raskt nok gravid, jeg oensker deg lykke til som sagt, og hvem vet, kanskje det blir en spire kort tid etter utskr. som for meg? Min datter er altsaa et raskt resultat etter en MA, og jeg ville jo overhodet ikke byttet henne ut....hun er nemlig verdens beste...

Stor klem...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8962986-femina/#findComment-8977097
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...