Gå til innhold

Hva synes dere om disse navnene??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jan Bendik (begge våre fedre heter jan og bestefat het bendik, vi hadde et utrolig godt forhold og lovte han å kalle et av barna opp etter han så må nesten det da:) )

Christine (etter min avdøde svigermor)

Eller Christine Benedikte

Noen synspunkter??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jan Bendik var kjempefint.

Christine Benedikte synes jeg var litt tungt,iallfall hvis dere skal bruke begge navnene til daglig.Men begge navnene er flotte hver for seg.

Og jeg ville ha skrevet begge med enten c eller k,men Benedikte med k er kanskje oppkalling det også?

Ellers bra valg...

Skrevet

Tenkte å bruke begge når hun hun måtte irettesettes, bare bruke Christine til vanlig.. hehe :) Tror jeg ville ha skrevet det med c i benedicte ja..

Skrevet

Jeg synes ikke Jan Bendik er noen god kombinasjon, selv om de er fine hver for seg. Bendik er jo latinsk, mens Jan er jo veldig typisk norsk. Jan kommer jo av Johannes, så foreslår heller Johan Bendik :-)

Synes både Christine og Benedikte står best for seg selv, liker begge!

Skrevet

Bendik er kjempefint, og penest alene:-D

Regner med at Benedikte er jente-oppkalling av bestefar Bendik?

Synes ikke Benedikte er særlig pent, spar heller Bendik-navnet til du får en gutt!

Kristine er et koselig navn, men best alene.

Skrevet

Ja, tenkte å bruke benedikte fra bestefar, men kom ikke til å bruke det daglig.. Tenk om jeg ikke får en gutt, da må jeg kalle en av dem benedikte uansett..

Føler at navnene på søskenene må passe sammen, (jan) bendik å kristine passer bra sammen synes jeg da..

Hva har det egentlig å si hvor navnene stammer fra da? om det ene er pur norsk og det andre italiensk eller spansk, har det noe å si så lenge det har en klang i seg, at det er lett å si?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...