Gå til innhold

Hva var spesielle navn da du var liten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var det noen navn du syntes var veldig "rare" når du var liten, men som du ikke ville reagert på i dag? Selv har jeg

Karl Tallak

Doris

Reinert

Njål

Magnhild

Helen (uttales Heeelen)

Rart hvordan man venner seg til navn, synes ikke det er noe rart i det hele tatt ved noen av navnene nå... Man utvider vel pespektivene (forhåpentligvis) litt opp gjennom årene. .Bare synes det er litt gøy å tenke på:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen av de jeg husker som spesielle var:

Sikke

Sondre

Eilert

Eira

Tarald

Skrevet

Mamma heter helen (uttaler det som heeelen hun og) Hun har hatt problemer med navnet da ingen vet helt hvordan de skal uttale det..

-hellen

-heelen

-heleeen

-heln'

(hatt store problemer med den siste uttalelsen!)

Skrevet

Tarjei

Fabian

Lisette

Fartein

Skrevet

Vil vel heller si at jeg har opplevd ting motsatt. Altså navn jeg hørte som liten, og synes er de naturligste navn i verden, som jeg plutselig nå oppdager at mange synes er kjempesære og reagerer "det går jo ikke an å hete det!". F.eks. guttenavnet Trond, som jeg synes er helt greit.

Skrevet

Noen som synes Trond er sært? Merkelig! Jeg kjente 3 Trond på mitt klassetrinn. Rart hvordan ting endrer seg:-)

Skrevet

Topias (med p isteden for B)

Beatrice

Patricia

Kersten

Skrevet

Navn som lignet på andre navn reagerte jeg på. Det navnet som var mest kjent for meg står først-deretter det jeg reagerte på:

Terje Torje og Tarjei

Børge Børje

Dessuten var Karianne og Michelle de mest uvanlige navna for meg.

Nå reagerer jeg ikke på noen av navna lengre...

Skrevet

På skolen var nok de "rareste" jente navnene Ruby og Matti. Ellers husker jeg at halvten av jentene het Elisabeth til mellomnavn.

Skrevet

Jeg husker Beatrice og Dorthea som veldig rare navn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...