Gå til innhold

Innsetting uke 19, anyone ???

Anbefalte innlegg

Heisann

Da startet min karrierre som "sniffer" på søndagen som var.

Skal på UL 25 april, sprøytestart 26 hvis nedregulering har fungert som den skal.

Ny UL 04 mai, og forhåpentligvis uttak mandagen etter.

Holder til på Aleris, forresten.

Er det noen flere som ligger likt ann i løypa ?

I så fall hører jeg gjerne fra deg/dere. Alltid greit med noen støttespillere i dette temmelig kompliserte opplegget.

Dette er forøvrig mitt første forsøk ( icsi) etter å ha prøvd naturmetoden i 4 år.

Har ikke mistet hverken motet eller humør etter 6 dager på spray, bare litt trøtt, men det får så bare være. ( går ellers under kallenavnet frøken ADHD på jobben, så nå skjønner de ingenting her, hehe)

Håper på en liten uke 19 gjeng og ønsker alle en god helg..

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8961699-innsetting-uke-19-anyone/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hallo!

Ligger akkurat likt ann i løypa som deg. Sprøytestart onsdag 25. april, UL 4. mai, og satser på uttak og innsetting uka etterpå.

Jeg merker heller ingenting til sprayen, men litt stress å huske på å ta den.....

Vi har en sønn på 5 år og dette er vårt 7 søskenforsøk.... Har hatt 2 MA og 1 SA, men legene mener at det fortsatt er håp. Er blitt satt på litt andre medisiner nå.

Ha en fin helg.

klem

Hei igjen

Snakker om å være samkjørt du, hehe.

Skjønner at du har mye erfaring.

Skal ikke prøve å gi inntrykk av at jeg vet hvor tungt det må være å motivere seg for nye forsøk etter alt du hart vært igjennom, men du har min fulle og hele respekt.

Hvis legene sier det er håp, så er det jo det.

Selv prøver jeg å senke forventningene til et minimum og forberede meg på at det kan gå noen forsøk før det klaffer, ihvertfall med den flaksen jeg har.

Hvor gjennomgår du behandlingen din forresten ?

Klem

Hei dere to!

Er ikke helt sikker på når det blir innsetting, men etter planen skal jeg ha frys i uke 19.

Spørs om mensen spiller på lag...

Jeg hører forresten til på St.Olavs, og dette blir 6 innsettingen i rekken.

Vi ble gravide på 1.IVF, men mistet i uke 9. Etter det har vi hatt to kjemiske graviditeter og to negative.

Vi snakkes!

Hei!:-)

Jeg begynte å spraye i går, mitt første forsøk. Har sprøyte start 27 april. og skal til ul 4 mai. Og skal ha uttak i uke 19 en gang, er veldig spent!!:-) Vi har prøvd i 2 år nå, var til lap i november og fikk da greie på at jeg har endometriose.

Vi har en spennede tid i møte, fint å ha noen her inne å "snakke" med!!(",)

Klem fra meg..

Hei Heija!

Ja det er godt å ha noen å prate med, det er utrolig greit!!

Er nok ikke mange "utenfor" som skjønner hva vi går gjennom.

Jeg har forresten også endo, og det er grunnen til at vi må ha IVF.

Bra at du skal ha forsøk ikke så lenge etter operasjon, da er det mye mer gunstig å bli gravid!

Vi fikk det til på første, men var uheldig og mistet.

Nå har det snart gått to år siden lap, og jeg er usikker på om jeg må ha ny lap... Skal høre med sykehuset neste gang.

Håper du slipper mye bivirkninger av sprayen, jeg plagdes endel med hetetokter, og ukontrollerte gråteanfall... Hehe...

Men man tåler det meste da, når det er sagt.

Klem!

Annonse

Hei Heija, Sunniva78 og Sol-72

Så bra at vi er flere som kan følge hverandre de neste ukene.

Som det har blitt sagt mange ganger tidligere på denne siden, så er det dessverre ikke så mange utenforstående som har noe særlig peiling på hva dette går ut på, så det er godt å ha hverandre.

Krysser fingre og tær for at lykken skal stå oss bi, og ønsker dere alle en god mandag.

Klem

Hei Sunniva78!!

Så leit at dere mistet da:( Hvor mange ganger har dere prøvd IVF nå da?

Jeg var nesten redd for at det meste av endoen hadde kommet tilbake alt jeg?, men det går kanskje litt lenger tid enn det? Har heldigvis ikke merket no spesielt til symptomene enda, kommer de med en gang el kan det gå litt tid før man merker noe til det?

Er du på riksen el?

klem

Hei igjen Heija!

Vi har hatt 5 innsettinger til nå, 2 IVF og 3 frys.

Så nå synes jeg at det bør klaffe igjen snart...

Har 5 egg igjen på frys, og håper jeg slipper flere uttak på leeenge!

Tror nok ikke endoen kommer tilbake så veldig fort, men alt kommer an på hvor mye man har tror jeg.

Og det positive med å ha forsøk ikke så lang tid etter operasjon, er jo at man ikke har hatt så mange menstruasjoner.

For det er vel da endoen er mest aktiv.

Når det gjelder bivirkninger av sprayen, så tror jeg det tok ca 1 uke før jeg begynte å merke noe.

Men er veldig individuellt det der, så jeg håper du er en av de som ikke merker noe særlig!!!

Jeg er på St.Olavs jeg:-)

Hei på deg sunniva78!

Får inderlig håpe at det klaffer snart for dere igjen, det må være tøft å gå gjennom dette gang på gang. huff.. det er så urettferdig!!Men nå må det vel snart være deres tur!!:)

Merker jeg har en dårlig dag i dag, vet ikke om det er sprayen el om det er bare meg.. føler meg sliten og trist, også litt sinna innimellom.(særlig hvis ikke ting går helt min vei) Men sånn må jeg vel regne med å ha det en stund fremover!:-)

Takk for svarene, og ha en fin dag videre!:)

klem

heisan hoppsan alle her som venter spent på uke 19.

Vi skal tilbake for 3 ivf nå,i uke 19 ja, phuh, det tar på litt kan man si ja, men mister man håpet har man vel ikke noe å kjempe for heller??

Vi klarte jo å bli gravide "selv" i januar, men typpisk da var det utenfor livmoren, så dermed tok de siste egglederen min, hyl..

Jeg tror vi alle her skal få det til nå , krysser armer å ben å alt som er for at vi skal få mange "januarbarn".

Tvi Tvi alle sammen !!

Hei alle sammen.

Tida flyr, nå har jeg jammen sprayet i 17 dager.

Skal på UL i morgen og håper at sprayen har fungert som den skal, slik at jeg kan begynne med sprøyter på torsdag.

Merker ikke så mye til sprayen lenger, virker nesten som om kroppen har vent seg til den. Ikke så trøtt lenger og humøret er stabilt.

Prøver å tenke positivt, så godt det lar seg gjøre

Håper det går bra med alle dere også.

Klem

Hei!

Ja tia går fort, er på spray dag 11. Jeg er så trøtt og sliten, det er veldig slitsomt. Går å lurer på om jeg egentlig bare skal sykemld meg.. men føler så ille på det ang jobben:( Jeg begynner med sprøyte til fredagen jeg, men skal bare ta en blodprøve hos fastlegen min. Lurer på om jeg må ta kontakt med riksen først el om jeg bare skal begynne å stikke. De tar vel kontakt hvis ting ikke stemmer??noen med erfaring fra riksen?

Lykketil med stikkinga!!:-) (den gruer jeg meg til) Men det er verdt det!!(",)

Annonse

Hallo jenter!

Da skal jeg starte opp med sprøyter i morgen! Mannen får leke sykepleier i noen dager fremover, jeg nekter å stikke meg selv....... Jeg har hatt mange forsøk, men nå er det faktisk 2,5 år siden jeg hadde sist forsøk med sprøyter, har nesten glemt hvordan det virker.

Jeg har ikke merket noe til sprayen eller metforminen som jeg går på. Er spent på hvordan jeg reagerer på menopure, har aldri brukt denne typen før. Har blitt overstimulert to ganger, så jeg skal ha veldig liten dose. Ultralyd blir 4. mai.

Glemte kanskje å si at jeg har brukt opp mine ordinære forsøk, og er nå hos Hauseken klinikken i Haugesund - har veldig god tro på han:-)

Lykke til jenter, vi går noen spennende uker i møte - om en mnd er vi forhåpentligvis gravid alle sammen:-)

klem

Jeg går nå her og venter på mens jeg...

Den er litt forsinket nå, så jeg håper den kommer snart slik at innsetting blir som planlagt!

Haaater å vente, jeg blir så utålmodig....

Ha en fin kveld alle sammen:-)

Hei på dere jenter:)))

Hører til her jeg også:))

Jeg begynner på sprøyter i morgen og gruer meg noe sinnsykt til den!!

Skal til første UL 2 mai, så hvis alt går etter planen så blir det innsetting på meg også i uke 19!!

Dette er mitt første forsøk, men har vært gravid på naturlig vis 3 ganger, men mister desverre hver gang..

Nå har vi prøvd i 3 år og syns det er herlig at det endelig skjer noe:))

Blir spennende å følge dere alle i tiden framover!!

Klemmer

Hei optimist, så hyggelig at det stadig kommer flere til på denne tråden.

Nå har jeg akkurat vært på UL etter 18 dager på spary og alt så bra ut

Var litt spent iom at jeg ikke fikk blødning før på spraydag 15, men det var visst helt problemfritt.

Starter på sprøyter i morgen. Skal ha 125 ie med Puregon, som skal settes med injeksjonspenn så slipper å blande selv.

Virket kjempeenkelt, så dette var en positiv overraskelse.

Skal sies at jeg overhodet ikke har sprøyteskrekk, men mannen svimer av bare han tar en blodprøve, så har full forståelse for at noen av dere gruer dere.

Skal tilbake på kontroll fredag 4 mai.

Nå føler jeg virkelig at jeg er igang for alvor.

Klem

Hallo jenter!

Hvordan står det til med dere jenter? Her går det veldig bra. Stress å huske alle medisinene, ellers merker jeg ingenting på kroppen. Skal på UL på fredag, blir spennende å se hvor mange eggposer som er produsert. Første gang jeg går på MENOPURE, lurer på hvordan jeg har respondert på denne medisinen. Har tidligere blitt overstimulert av PUREGON. Får liten dose medisin. Håper på uttak og innsetting tidlig i neste uke.

Kos dere i det fine været:-)

Klem

Heisann

Skal også på UL til fredag, spent på hvordan går..

Når jeg var på UL før sprøytestart så kunne legen se ihvertfall 8 follikler på den ene siden og 5 på den andre, så håper mange av de har vokst seg store og fine.

Merker ikke stort til sprøytene annet en at jeg av og til kjenner et lett press over eggstokkene, så tydelig at det skjert noe ja.

Håper på uttak tidlig i neste uke.

Klem

Hei

Da har jeg vært på siste UL før uttak.

Legen fant 12-13 eggposer med fin størrelse og slimhinnen var visst meget bra.

Så da blir det uttak på tirsdag og innsetting på torsdag( hvis ikke alt går åt skogen da )

Kjenner jeg begynner å bli spent nå.

Føler meg forøvrig som en skikkelig badeball etter disse sprøytene, så godt det nærmer seg slutten.

God helg

Hallo!

Så fint at det gikk bra med deg på UL. Det gikk bra med meg også, føler meg som den "verpehøna", hadde 25 eggposer, mange med fin størrelse og noen små. Min slimhinne var visst også meget bra. Legene var veldig fornøyd med størrelsen på eggene. Jeg fryktet at jeg var overstimulert igjen, tross liten dose medisiner, men de mente at jeg ikke var det. Men 25 var jo ekstremt mye......

Uttak på tirsdag og innsetting på torsdag her og:-)

God helg og klem fra

Så bra at det har gått bra på UL for dere som har vært der!!

Sol-72: Jeg hadde også mange eggposer ved forrige uttak, fikk ut 20 egg, og da lot de flere små være igjen.

Men jeg var ikke overstimulert, så man trenger ikke være det tross mange egg:-)

Lykke til videre alle sammen, jeg kommer innom med oppdatering etter UL mandag!

GOD HELG!!!!

Heisann!!

Idag har jeg vært på min første ultralyd, egga var litt små enda så skal inn dit igjen på mandag igjen! Fikk beskjed om at di kom til å ta ut egg onsdag, torsdag el fredag!:) Men er det noen her som vet om di setter inn det i helga da? Får vel svar på det til mandag! Nå er det ikke lenge igjen, syns det har gått fort jeg!!:-)

Ha en fin helg alle sammen!!!!!!!! Og lykketil videre!!!!:-)

Klem fra meg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...